Saját 2025-ös visszavonulását lebegtette be Thierry Neuville, a Hyundai WRC-sztárja. A belga pilóta már korábban is beszélt arról, hogy nagyon rossz irányba halad a sportág, 2024 elején pedig azt mondta, hogy most vagy soha év ez számára a világbajnoki cím szempontjából. Erre jött nemrég az a komment tőle a WRC-szabályrendszer teljes megreformálása kapcsán, hogy a 2024-es lehet az utolsó szezonja a vb-n, így áll hozzá az előtte álló feladatokhoz. Később azonban “visszajött” ezekből a kommentekből: mint mondta, csak arra gondolt, hogy ha a nagy változások miatt a Hyundai kiszállna, és…
BővebbenKategória: Nemzetközi
Döntés: Kidobják a hibridrendszert a WRC csúcsautóiból
Átalakul a Rally1-es és a Rally2-es kategória is, jelentős módosítások következnek már jövőre, vagyis a 2025-ös WRC-szezontól. A WRC Bizottság döntést hozott a Rali-világbajnokság csúcskategóriájának jövőjéről: az utóbbi időszakban már világossá vált, hogy a 2022-ben bevezetett Rally1-es hibridek elképesztően drágák, és nagyon kevés van belőlük, ezen pedig változtatni kell. Most úgy döntöttek, hogy már 2025-től, tehát a következő szezontól átalakítják a szabályrendszert annyiban, hogy kidobják az autókból a hibrid rendszert, amivel jelentős teljesítményt, viszont súlyt is veszítenek. Emellett kisebb turbószűkítőt használhatnak és aerodinamikailag is egyszerűsödnek, ami jelentős költségcsökkentést eredményez majd.…
BővebbenWRC: Megbukik az új pontrendszer?
Eléggé visszaütött a WRC új pontrendszere a Svéd Ralin, hiszen a futamgyőztes Esapekka Lappi a körülmények alakulása miatt akkora előnybe került már szombaton, hogy vasárnap már csak gurulnia kellett – így viszont a napi pontok közül csak egyet, a power stage-en megszerezhetőek közül pedig egyet sem gyűjtött be, hiszen semmit sem akart kockáztatni, mert csak a győzelmet akarta megszerezni. Neki ez azért volt fontos, mert részmunkaidős pilóta, csak hat futamon indul idén, tehát a pontmennyiség neki kevésbé számít, az viszont fontos, hogy versenyt nyerjen, ha nyílik rá lehetősége – ebből…
BővebbenWRC: Lappi nyert, de Evansé a legtöbb pont
A Rali-vb új pontrendszere elhozta az első furcsaságot: ugyan WRC-karrierje második győzelmét aratta a Hyundai finnje, de így sem ő viheti haza a legtöbb pontot. Fordulatos, izgalmas hétvégét hozott a WRC idei második futama, a Svéd Rali. A versenynaptár egyetlen havas hétvégéje ezúttal valóban havas volt: pénteken mély hóban kellett versenyezniük a pilótáknak, ráadásul szakadt is az égi áldás, ami eléggé felborította az erőviszonyokat az egymáshoz képest nagyon más pályakörülmények miatt. Az első két helyen rajtoló Thierry Neuville és Elfyn Evans esélyt sem kapott eleinte a jó tempóra, miközben két…
BővebbenRalihíradó: Evans nyert, Rovanpera és Al-Attiyah kiesett
Kiemelt futamot rendeztek Finnországban és Katarban, magyar autóval született Solberg-győzelem Norvégiában: ez történt az elmúlt egy hétben a rali világában. A legfőbb eseményt Finnországban tartották, hiszen a korábban WRC-futamként is szereplő Arctic Lappföld Ralit rendezték meg északon. A havas versenyen részt vett a Toyota gyári csapata Elfyn Evansszel, valamint a Montét kihagyó, de a Svéd Ralira készülő világbajnokkal, Kalle Rovanperával is. A két pilóta között nem alakult ki igazán szoros küzdelem, Rovanpera ugyanis nagyon simán tudott Evans előtt autózni: az első tizenegy szakaszból kilencet is ő nyert, és Evans csak…
BővebbenWRC: Mi állhat Mikkelsen montés szenvedése mögött?
„Teljesen más egy Rally1-es autót vezetni” – mondja erről Vincze Ferenc, a Formula Shakedown című műsorának szakértője. 2019 óta először állhatott rajthoz WRC-futamon csúcskategóriás autóval Andreas Mikkelsen: a hétvégi Monte-Carlo Ralin térhetett vissza a legjobbak közé azt követően, hogy a Hyundainál annak idején elveszítette a helyét. A norvég klasszis ebben az időszakban két WRC2-es világbajnoki címet és egy Európa-bajnoki címet nyert Rally2-es autóval, de a montés visszatérés elmaradt a várakozásoktól: nem is a hatodik hely az, ami csalódást keltő, inkább az élmezőnyhöz képest viszonyított lemaradása. Végül öt és fél percet,…
BővebbenShakedown: Monte-Carlo és a WRC egyéb aktuális témái
Vincze Ferenccel indított új ralis műsort az Autósport és Formula Magazin: a YouTube-csatornán futó Formula Shakedown első adásában a WRC-szezonnyitó Monte-Carlo Rali, valamint a rali-vb világának aktuális témái kerültek terítékre. Íme a műsor:
BővebbenWRC: Neuville legyőzte Ogier-t és mindent vitt a Monte-Carlo Ralin
A Hyundai sztárja elképesztő teljesítménnyel kezdte a 2024-es WRC-szezont és így tett a Citroennel Yohan Rossel is. Kettős Toyota-dobogó, Tanak csak negyedik. Szenzációs futammal rajtolt el a WRC 2024-es szezonja: a legendás Monte-Carlo Rali az abszolút győzelemért, valamint a WRC2 dobogós helyezéseiért is egészen elképesztő csatát hozott. Ráadásul most debütált az új pontrendszer is, ami rengeteg kritikát kapott a résztvevőktől, de elsőre nem vizsgázott rosszul. Ennek legfőbb oka az, hogy Thierry Neuville mindent vitt. A Hyundai belga klasszisa néhány hete úgy fogalmazott, hogy sok-sok éve üldözi a világbajnoki címet, és…
BővebbenRajtol a WRC 2024-es szezonja: minden, amit tudni kell
Jön a Monte-Carlo Rali, így ideje áttekinteni, hogy mi várható az idei WRC-szezonban: esélyesek, változások, kérdések, versenynaptár. Változások, új pontrendszer, lebonyolítás, résztvevők, naptár, esélyesek, miegymás: minden, amit a WRC 2024-es szezonjáról tudni érdemes, mielőtt csütörtök este elrajtol a legendás Monte-Carlo Rali! Íme a Formula.hu YouTube-csatornáján elérhető videós összegzés:
Bővebben„Sokkolt és nem hittem el” – így reagált a WRC új pontrendszerére a Toyota sztárja
Egészen érthetetlen döntés után kell egészen érthetetlen rendszerben versenyezni idén a WRC-ben. Elfyn Evans rámutatott a probléma lényegére. Drasztikus és rendkívül aránytalan változtatásokat eszközölt az FIA a Rali-világbajnokság 2024-es pontrendszerében. A kissé érthetetlen módosításokról a versenyzők is meglehetősen későn értesültek, nem vonták be őket a lebonyolítás átalakításába, és többen közülük hitetlenkedve fogadták, hogy mostantól tényleg ilyen szabályok mentén kell versenyezniük. Eddig, hosszú évek óta a verseny végeredménye alapján osztottak 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 és 1 pontot az első tíz helyezettnek, amihez a versenyek utolsó szakasza,…
Bővebben