A Toyota kedden bejelentette, hogy 2021-től nem Tommi Makinen fogja irányítani a gyártó WRC-programját – utána motorsport-tanácsadóként fog dolgozni a japánoknál. Hogy mindez pontosan mit jelent, azt egyelőre nem tudni, mert a közlemény szerint az autók működtetése és a csapat bázisa továbbra is marad Makinennél Finnországban – úgy néz ki, hogy egyszerűen csak kap a feje fölé egy vezetőséget a Toyota Gazoo Racing Europe révén.
BővebbenKategória: Nemzetközi
Dráma a Török Ralin, Evans nyert és vezeti a vb-t
Szombat reggel már kiesett a világbajnoki címvédő Ott Tanak a Török Ralin, többen kaptak defektet, de úgy tűnt, hogy Thierry Neuville kezében van a futamgyőzelem – fél perccel vezetett Sebastien Loeb és Sebastien Ogier előtt, akik egálról várhatták a vasárnapot. Azt a vasárnapot, amely viszont a verseny legnehezebb, közel 40 kilométeres, sziklákkal, kövekkel teletűzdelt pályáját tartogatta egy rövidke gyorsasági mellett két-két alkalommal. A hosszú szakasz pedig már reggel átrendezett mindent: Neuville, Ogier és Loeb is defektet kapott, ahogy egyébként Kalle Rovanpera és Esapekka Lappi is, Teemu Suninen és Pierre-Louis Loubet…
BővebbenNeuville kezében a Török Rali, Tanak kiesett
Péntek délután két gyorsaságival megkezdődött a rali-világbajnokság török futama, szombaton pedig további hat szakasszal folytatódott a program. A pénteket élen záró, január óta versenyző Sebastien Loeb rögtön elvesztette az első helyét, azt Sebastien Ogier vette át tőle, aki megnyerte a kőkemény első gyorsaságit – a sziklákkal, technikás részekkel tarkított, bő húsz perces pályán a Toyota franciája volt a leggyorsabb. Innentől kétemberes harcot láthattunk az első helyért Ogier, illetve Thierry Neuville között, a Hyundai belga pilótája a kör végén futott egy első időt, így alig 1,6 másodperc volt köztük a nap…
BővebbenWRC: Loeb vezet a Török Rali első napja után
Két gyorsaságit rendeztek a Török Rali pénteki napján, amelyek közül az első a Hyundaioknak, míg a második inkább a Toyotáknak feküdt. Ami viszont a másodikon erősen jelentkezett, az a megálló por, ami az élen rajtoló Sebastien Ogier-t leszámítva mindenkit zavart, de főleg Ott Tanak és Thierry Neuville panaszkodott rá hevesen. Az első szakaszt viszont még Neuville nyerte a Monte-Carlo óta először autóba ülő Sebastien Loeb előtt, a kilencszeres világbajnok pedig a második gyorsaságin is csak tizedekkel kapott ki Ogier-től, így összességében átvette a vezetést. Neuville azért a második helyét még…
BővebbenNeuville-Tanak 1-2 a Török Rali shakedownján
Ma délelőtt rendezték a következő WRC-futam bemelegítését, amelyen megint a Hyundai volt a leggyorsabb – Thierry Neuville futotta a legjobb, Ott Tanak pedig a második legjobb időt. Utánuk következett a három Toyota Rovanpera-Evans-Ogier sorrendben, majd jött a harmadik Hyundaijal Sebastien Loeb – a Fordok ismét messze voltak a többiektől, ráadásul Gus Greensmith alaposan össze is törte az egyik Fiestát. Azt viszont mindenki elmondta, hogy ezen a versenyen nem a tempó fog számítani, a stabilitás és a szerencse dönthet – olyan durva talajon zajlik a futam, hogy az fog nyerni, akinek…
BővebbenEzek a WRC rekordjai 600 futamot követően
Észtországban rendezték a Rali-vb történetének 600. versenyét – íme a főbb rekordot a sorozat történetéből eddig: Legtöbb egyéni világbajnoki cím: Sebastien Loeb (9) Legtöbb futamgyőzelem egyéniben: Sebastien Loeb (79) Legtöbb dobogós helyezés egyéniben: Sebastien Loeb (118) Legtöbb szakaszgyőzelem egyéniben: Sebastien Loeb (920) Legtöbb rajthoz állás egyéniben: Jari-Matti Latvala (209) Legtöbb világbajnoki cím gyártóként: Lancia (10) Legtöbb futamgyőzelem gyártóként: Citroen (102) Legtöbb dobogós helyezés gyártóként: Ford (367) Legtöbb szakaszgyőzelem gyártóként: Ford (3061) Legtöbb rajthoz állás gyártóként: Ford (7283) Legtöbb futamgyőzelmet jegyző autó: Volkswagen Polo R WRC (43) Legtöbb dobogót jegyző autó:…
BővebbenVideó: Tanak már Görögországban teszteli a Hyundait
A Török Ralira készül a világbajnok:
BővebbenWRC: Megvan Tanak első győzelme a Hyundainál
Ott Tanak kezére játszott a hazai pálya a Rali-világbajnokság e hétvégi észtországi fordulóján. A mezőny többsége számára ismeretlen helyszínen vasárnap hat szakasszal zárult a 233 versenykilométeres viadal. fotó: Hyundai Motorsport A helyi sztár 22,2 másodperces előnnyel nyert, mögötte a beugróként teljesítő csapattársa, Craig Been ért célba a második helyen. Sebastien Ogier további 4,7 másodperces lemaradással, egy harmadik helyezéssel megőrizte a világbajnoki vezetést. Kalle Rovanperä a tiltott szerelésért kapott egyperces büntetésén egy power stage-en aratott győzelemmel kozmetikázott, és zsebelte be az öt pontot. Az újoncok számára nem kedvezett az Észt Rali.…
BővebbenHyundai 1-2 az Észt Rali első napja után
Két nap alatt 233 versenykilométerrel tér vissza ezen a hétvégén a Rali-világbajnokság, a március óta első, összességében negyedik futamnak pedig a sorozatban újoncnak számító Észtország ad otthont. A rendkívül gyors, tempós, ugratókkal teletűzdelt murvás pályák mindenki számára ismeretlenek voltak, kivéve talán az észtek regnáló világbajnokát, Ott Tanakot – a címvédő azonban idén már abban a Hyundaiban ül, amely kifejezetten gyengén szerepelt eddig ilyen szakaszokon, ellentétben a Finnországban nagyon hasonló körülmények között gyártott és tesztelt Toyotával. Tanak érkezése azonban jót tett a Hyundainak és az “újranyitás” óta sokat dolgoztak azon, hogy…
BővebbenÚj portugál futamot jelentett be az ERC
A törölt Azori-szigeteki verseny helyett a Rally Fafe Montelengo érkezik az Európa-bajnokság naptárába – murva helyett így aszfalton folytatódik a szezon október első hétvégéjén. A koronavírus miatt ugyanakkor nézőket sem a szakaszokra, sem a szervizparkba nem engednek majd – egyelőre ennek is örülni kell, az ERC-szezon sorsa ugyanis egyáltalán nem (volt) biztos. fotó: ERC
Bővebben