Loeb az élen péntek este, Ogier lőtávolon belül

Izgalmas, fordulatos napot hozott az idei WRC-szezon első futamának első teljes versenynapja. A csütörtök esti két gyorsasági után a regnáló világbajnok, de a teljes szezont idén már nem teljesítő Sebastien Ogier állt az élen, a ma reggeli szakaszokon azonban a Dakarról beeső Sebastien Loeb vette át az irányítást: a délelőtti kör mindhárom gyorsaságiján ő autózta a legjobb időt, így a harmadik pályán óvatoskodó Ogier elé került. Közben Ogier csapattársa, Elfyn Evans is felvette a kesztyűt és megelőzte a címvédőt, míg mögöttük egyrészt javult a tegnapi szenvedés után a Hyundai (Tanak…

Bővebben

Loeb egy mesterhármassal átvette a vezetést, Ogier csak harmadik

Fordulatot hozott a Monte-Carlo Rali pénteki napjának első felek. A három szakasz nagy része száraz aszfalt volt, de itt-ott voltak jeges részek és a rajtsorrendben utolsó Rally1-es autó, Sebastien Loeb dominált: mindhárom gyorsaságit megnyerte, ezzel ledolgozta Sebastien Ogier-vel szembeni csütörtöki hátrányát és átvette a vezetést az összetettben. Loeb nagyon stabilan, hibátlanul, pontosan, de bevállalósan autózott, bizonyos szektorokban űridőket autózott, így jelen pillanatban, a nap közepén 10,6 másodperccel ő vezeti a futamot. A második azonban nem Ogier, aki reggel még autózott egy második időt, azóta viszont veszített és különösen a harmadik…

Bővebben

Monte-Carlo Rali: Ogier robbantott, csak Loeb tartja vele a lépést

Csütörtök este két, sötétben teljesítendő gyorsaságival megkezdődött a Rali-világbajnokság új érája, bemutatkoztak a hibrid WRC-k, vagyis a Rally1-es autók. A szezonnyitó Monte-Carlo Ralin ez a bemelegítés is komoly feladatot jelentett, hiszen a két szakasz összesen szűk negyven kilométert jelentett sötétben a rendkívül nehéz és technikás pályákon – bár nagyrészt száraz aszfaltról beszélhettünk, de itt-ott egy-két fagyosabb részen is át kellett haladni. Az új autók többeknek is problémát okoztak, leginkább a tavalyi szezonban élete első két abszolút győzelmét arató Kalle Rovanpera szenvedett: ő volt a leglassabb a csúcskategóriás autók közül, méghozzá…

Bővebben

Ogier-Loeb 1-2 a Monte shakedownján

A futam két legendája sajátította ki az első két helyet a Monte-Carli Rali bemelegítésén: az első két kör után még a Dakarról “beeső” Sebastien Loeb volt a leggyorsabb, majd a harmadik próbálkozásra megelőzte a verseny tavalyi győztese, Sebastien Ogier. A két nagymester mögé Elfyn Evans jött be harmadiknak, a negyedik Thierry Neuville pedig egy kicsit már jobban lemarad – Adrien Fourmaux lett az ötödik, majd jött Craig Breen, Takamoto Katsuta, Kalle Rovanpera, Ott Tanak és Oliver Solberg. Technikai hiba már most is felmerült, Greensmith alatt az első körben romlott el…

Bővebben

Ogier nyert Monzában és nyolcadszor is világbajnok

Úgy utazhatott el a szezonzáró Monza Ralira, hogy jelentős előnyben volt a bajnoki pontversenyben és tudta, hogy egy negyedik hely is elég lehet neki ahhoz, hogy pályafutása nyolcadik világbajnoki címét is megszerezze. A francia klasszis azonban az első gyorsaságitól kezdve annak szellemében autózott, hogy élvezze a versenyzést és nem fogta vissza magát – mivel ezzel a futammal visszavonul az aktív ralizástól és jövőre már csak egy-két versenyen láthatjuk, szépen akart búcsúzni. Ogier tizedekre menő, tűéles csatát vívott a monzai F1-es pálya környékén, valamint a környező hegyekben lebonyolított futamon csapattársával és…

Bővebben

Neuville nyerte a Katalán Ralit, Ogier csak negyedik lett, de 17 ponttal vezet

Thierry Neuville parádés autózással nyerte meg a Katalán Ralit, míg Elfyn Evansnek be kellett érnie a második hellyel – viszont mivel Sebastien Ogier a dobogóra se fért fel, még nem dőlt el a vb-cím. Úgy mehetett el a Katalán Ralira Sebastien Ogier, hogy amennyiben nyerni tud az aszfaltos versenyen, egy futammal a szezon vége előtt megvédi világbajnoki címét a WRC-ben. A francia klasszisnak azonban erre egy másodpercig sem volt esélye annak ellenére, hogy nagyon fogadkozott: asztalfon végre megmutathatja, hogy mit tud. Ogier végig a harmadik-negyedik helyen autózott és bár nyert…

Bővebben

A Toyota is bejelentette 2022-es versenyzőit

Az M-Sport Craig Breent, a Hyundai pedig a teljes 2022-es pilótafelállását bejelentette október hatodikán, így hetedikén a Toyota is közzétette a névsorát. Ebben igazából semmi meglepetés nincs: Elfyn Evans és Kalle Rovanpera marad a két “fő” pilóta, aki minden versenyen indul, a harmadik autót pedig a teljes szezont már nem vállaló Sebastien Ogier, valamint a Finn Ralin a csapathoz már visszatérő Esapekka Lappi fogja váltogatni. Azt egyelőre nem közölték, hogy Ogier és Lappi hogyan osztja majd el a versenyeket, de jó esély van rá, hogy a Finn Ralin, Svéd Ralin…

Bővebben

Oliver Solberget előlépteti a Hyundai, jövőre már a Rally1-es autót vezetheti

Pont került a Hyundai pilótafelállásáról szóló ügy végére is: a csapat azt jelentette be, hogy Craig Breen M-Sporthoz távozása után Oliver Solberg kap lehetőséget a Rally1-es autóban. Dani Sordo is marad, ők ketten osztják majd fel a futamokat, az állandó versenyzői pozíciókat pedig természetesen továbbra is Ott Tanak és Thierry Neuville látja el. Kijelentették, hogy Sordo minden versenyen a csapattal lesz, amikor nem ő versenyez, akkor Solbergnek fog segíteni, akitől újoncként túl sokat természetesen még nem várnak.

Bővebben