Új kalandba vágnak Hadikék

Az ERC-sorozatban indul a miskolci kettős, a master kategóriában is értékelik őket.

Az előttünk álló hétvégén Spanyolországban megkezdődik a rali Európa bajnokság. A nyolc állomásból álló kontinentális sorozatban ott lesz Hadik András és Juhász István is. A korábbi négyszeres magyar bajnok, és Mitropa Kupa-győztes versenyző gazdag pályafutása legtávolabbi helyszínén állhat rajthoz. A tervek szerint teljes szezont futnak majd, az ERC mellett pedig az újonnan életre hívott master kategóriában is értékelik majd a teljesítményüket.

Az FIA Motorsport Világtanács legutóbbi ülésén hagyta jóvá a Master ERC bajnokság bevezetését, amelyen 50 év feletti versenyzők indulása engedélyezett. A Historic futamokkal ellentétben itt tehát nem a technikára vonatkoznak az előírások, hanem a tapasztalt, sok nagy csatát megélt pilótáknak és navigátoroknak kívánnak lehetőséget biztosítani. Idén azok indulhatnak, akik az előző szezonban regisztráltak az ERC-sorozatra.

Teljesen új terep

– Mindig szerettünk külföldön ralizni, és az ember folyamatosan keresi az új kihívásokat – indokolta a döntést Hadik András. – Itthon és a környező országokban már nagyon sokat mentünk, most viszont számunkra teljesen új terepen bizonyíthatunk. Az ERC természetesen ismert előttünk, hiszen az elmúlt években a magyarországi futamokon indultunk. Több mint egy évtizede egyébként távol a hazánktól is szerepeltem a sorozatban, de az már nagyon régen történt. Éppen ezért izgatottan várjunk a hétvégét, aminek a logisztikai feladatai már hosszú ideje tartanak.

A csapat számára több mint egy hetes programról beszélünk, a szerelők már a mögöttünk hagyott hétvégén elutaztak a 42. Rally International Sierra Morenára. Hadik András és Juhász István pedig kedden követi a többieket, ezután ugyanis rendkívül sűrű program vár rájuk.

Kanyarból-kanyarba

 – Természetesen már előzetesen is igyekeztünk a lehető legtöbb információt megszerezni a szezonnyitóval kapcsolatban – fogalmazott Juhász István, navigátor. – Az aszfaltos andalúz pályák komoly kihívást jelentenek majd, egyik kanyarból esünk a másikba, ritmusos, remek hétvége elé nézünk. Jobban szeretem az ilyen stílusú szakaszokat annál, mint akkor hosszú ideig nagy sebességgel száguldunk, aztán egy féktávot pontosan kell eltalálni. Előre nem látjuk az erőviszonyokat, de természetesen igyekszünk a tudásunk legjavát nyújtani. Korábban én is részt vehettem Barum vagy éppen Roma Rallyn, de ennyire komplexnek ígérkező évet még nem raktunk össze. A mostani időszak gazdaságilag mindenkinek  nehéz, de úgy néz ki, hogy teljes szezont tudunk menni, ami hatalmas eredménynek számít.

Marad a Ford

Az ERC sorozat Hadikék számára tehát Spanyolországban kezdődik, később azonban könnyebben elérhető helyszíneken folytatódik. Nyilván a döntésben az is fontos szerepet játszott, hogy Veszprémben is lesz egy futam, emellett pedig egyebek mellett lengyel, olasz, cseh és horvát hétvége is vár rájuk. Az ERC Master kategóriában egyébként a hét legjobb eredmény alapján értékelik majd a szezont.

– A technika marad, a tavaly is használt Ford Fiesta MK II-essel állunk csatasorba. Az autó abszolút versenyképes, az M-Sport tavaly ősszel néhány fejlesztést végrehajtott raja. A kánói MRC futamon már egy kicsit bemelegítettünk, élesben azonban most kezdődik számunkra a 2025-ös esztendő. Bízunk benne, hogy sikeres és eredményes időszak kezdődik számunkra néhány nap múlva Spanyolországban.

A Rally Európa Bajnokság (ERC) futamai:

Április 4-6. – 42. Rally Sierra Morena, Spanyolország

Május 9-11. – Rally Hungary, Magyarország (Veszprém)

Május 29-31. – Bauhaus Royal Rally of Scandinavia (Svédország)

Június 13-15. – 81. Rally Poland (Lengyelország)

Július 4-6. – Rally di Roma Capitale (Olaszország)

Augusztus 15-17. – Barum Czech Rally (Csehország)

Szeptember 5-7. – JDS Machinery Rali Ceredigion (Egyesült Királyság)

Október 3-5. – Croatia Rally (Horvátország)

Forrás: Boon.hu

Related posts