35 bajnoki ponttal és széles mosollyal távozott Győrből Csomós Miklós és Nagy Attila, a duó 14.3 másodperces előnnyel megnyerte a HUMDA Országos Rally Bajnokság ötödik futamát és a záró gyorsaságin is begyűjtötték az öt pontot. A második helyen Német Gábor és Német Gergely, a harmadikon Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt ért célba.
Javarészt elégedett versenyzők és a rajtceremóniához hasonlóan sok-sok szurkoló sorakozott fel a II. WHB Győr Rally céldobogójánál. A párosok mosolya a lebonyolításnak, az új szakaszoknak és természetesen a sok nézőnek szólt, aki pedig kicsit szomorkásan tekintett végig a Dunakapu tér sokadalmán, az inkább az eredmény miatt volt borús, mert jobbat remélt vagy magától, vagy a technikától. Csomós Mixi és Nagy Attila mosolya felhőtlen volt. Szombaton az első hét gyorsasági szakaszon 22 másoperces előnyt építettek ki, majd a második körben a Rábaringen már kiengedtek, igaz az egész nap használt gumik is közrejátszhattak abban, hogy második helyen fejezték be a nyolcadik szakaszt. Vasárnap az első három gyorsaságin szintén nem siettek. A belvárosi pályára kilátogató 20 000 néző is igazolhatja, hogy Mixiék nekik is autózva feláldoztak néhány másodpercet. A második Bakonybéli felfutáson ellenben már jelezték, hogy a Power Stage-en újra odateszik magukat és Németékkel hajszálra ugyanolyan időt futottak. A Power Stage-en pedig valóban besöpörték az öt pluszpontot. A versenyt végül 14.3 másodperces előnnyel nyerték.
kellenének a magyar raliba, amit a város is ennyire támogat, a családok is szívesen jönnek el, van show része, ott a Rábaring ami könnyen megközelíthető, vannak erdészeti szakaszok, szóval változatos a rendezvény és mindenki megtalálja azt amit szerethet a raliban. A versenyünk jól sikerült, megnyertünk sok gyorsaságit, köztük a Power Stage-et, rengeteg pontot gyűjtöttünk, nagyon jó csapatom van, nagyon jó autót kaptam, nagyon jó volt a gumi, Ati nagyon jól végezte a dolgát, így nekem csak fel kellett tennem a pontot az i-re” – összegzett Mixi.
Szombat délelőtt még hatalmas adok-kapok alakult ki Német Gábor, Turán Frigyes és Velenczei Ádám között, majd Németék Rábaringen aratott szakaszgyőzelmükkel egyben a második helyet is megszilárdították. Vasárnap ugyanezzel a lendülettel folytatta a duó, a beállítások is meglettek, az új szakaszon, Bakonybélen is gyorsak voltak, majd a szupergyors ravazdi pályán is magabiztosak voltak, és a belvárosi kacskaringóson is remekeltek. A második helyük nem forgott veszélyben, a győzelemben pedig csak reményedtek, mert Mixiék előnye bőséges volt, és ők is tudták, hogy a rivális ERC rutinja mennyit számít. Ennek ellenére a pilóta a szokott szerény mosollyal érkezett a célceremóniára.
„Bízom benne hogy nem okoztam a szurkolóknak csalódást. A Power Stage-et szerettük volna megnyerni, de alapvetően rendben volt a versenyünk. Fókuszáltak voltunk, nem hibáztunk. Nem szerettünk volna úgy járni mint a Mecsek Rallyn, hogy a vége előtt nem sokkal kiesünk. Annak örülök, hogy tudtunk szakszokat nyerni, a tempónk jó volt, főleg a mai napon, és nagyon élveztük ezeket a pályákat. A szervezőknek is gratulálok, nagyon izgalmas itinert raktak össze” – foglalta össze a hétvégét Német Gábor, az utolsó szavakat kicsit hadarva, mert szólították a dobogóra.
Velenczei Ádám a bajnoki címért harcol, emiatt nyerni szeretett volna, de a két nap során be kellett látnia azt, amit egyébként is sejtett, hogy az új Skoda Fabia RS Rally2 a fejlesztésekkel már nyomatékosabb, mint az ő autója. A szécsényi pilóta becsülettel küzdött, a ravazdi gyorsaságin ő is jóval 130 km/h feletti átlaggal száguldott végig, de ez most a harmadik helyre volt elegendő.
„Nagyon jó ez a harmadik hely, de szerettünk volna előrébb kerülni. Ez nem sikerült, ez a tegnapi nap végén már látszott, hogy az új Skodákkal nem tudjuk felvenni a versenyt. Próbáltunk mindent megtenni, ennek ma is egy defekt lett az eredménye. Ki kell majd értékelni a futamot. Azt gondolom, hogy matematikai esélyünk még van a bajnoki címre, az utolsó versenyen dől majd el. A Poweren mentettünk pontokat, és alapjában véve örülünk, mert egy ilyen mezőnyben nagyon jó a harmadik hely. Azt is jó volt látni, hogy sokkal több néző volt, mint az előző versenyeken, annak ellenére, hogy csak meghatározott helyekre lehetett állni. Annak pedig mi nagyon örülünk, ha sok a szurkoló. A változatos pályák miatt is elégedett vagyok, ugyan mentünk murvás etapokon is, de ez vele jár, a gyorsaságik viszont kivétel nélkül szenzációsak voltak” – mondta Velenczei.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor szombaton még elkövetett néháyn kisebb hibát, utána pedig hiába szedték össze magukat, akkor sem sikerült sokat javítani amikor mindent jól csináltak. A Volkswagen Polón a karcolások gyűltek, Frici homlokán a ráncok szaporodtak, de ez most negyedik helyre volt elég. „Én ennél pontosabban nem tudok menni” -mondta a hetes gyorsasági végén Turán, aztán vasárnap már ő is kiemelte az új Skodák nyomatékbeli előnyét.
Az ötödik helyen Osváth Péter és Májer Dávid fejezte be a II. WHB Győr Rallyt, esetükben nem is volt kérdés a technikai hátrány, hiszen az első generációs Skoda Fabia R5-tel indulnak. Ennek ellenére Osváth jókedvűen versenyzett, mert a régi-új szakaszok, a változatos pályák és a sok néző azt a ralit idézte, amit annak idején megszeretett. Talán emiatt remekelt, és lett ötödik.
Trencsényi József és Szegedi Máté 56 másodperccel Osváthék mögött lett hatodik. A pilóta a célban örült, dícsérte a navigátor és az itinert, és a zárószakaszon is elcsíptek egy bajnoki pontot, mivel ötödik időt futottak.
A verseny egyik meglepetésembere Czékmány Norbert volt. A Peugeot 208-cal versenyző pilóta a bajnokság és a Peugeot Kupa élén érkezett Győrbe, ám az első gyorsaságin majdnem tönkrement a versenye amikor ötödik fokozatban nagy tempónál rontott és félig az árokban kötött ki. A kaland közel fél percébe került, és innen kezdett óriási felzárkózásba a páros, ahol a jobb egyben már Farnadi Ágnes diktálta az itinert. Az első nap végén már az RC4-et és a Peugeot Kupát is vezették, a versenytársak pedig nem tudtak mit kezdeni a tempójukkal. Vasárnap a fordos Ifj. Fogarasi Attila ugyan visszavette a vezetést az RC4-ben, de az utolsó előtt szakaszon hibázott, így a Czékmény-Farnadi duó ismét mindkét értékelésben az élre állt és nyert.