A pénteki, erősen az estébe hajló program után szombat reggel 08:50-kor indított Golgota-Hetvehelyen az EHRC 47, illetve a Historic OB-ben értékelt 29 páros. Majd közel egy óra különbséggel az ORB, ORC 59 autóból álló társulata vette birtokba a térséget.
Érdiék nem bízták a véletlenre, a tegnapi tapasztalatok után, reggel öt féltengellyel készültek be a szervizesek, biztos, ami biztos. Zippo hasonlóképp a féltengelyben látta a legnagyobb ellenségét, ami megnehezíthette volna az erre a napra kitűzött célját: Tibihez képest összegyűjtött 01:03,9-es lemaradását készült lefaragni. A második szakaszon tudott is hozni az időn egy szakaszgyőzelemmel, jól sikerült az előző esti felkészítése az autónak, míg Érdinél újabb probléma jelentkezett, ennek ellenére elégedettek lehettek, mert így is tovább tudták növelni az előnyüket.
Ifj. Érdi: „Az ellenfelünknek még a szervizautója is tönkre ment, de tudtunk neki segíteni, amire büszkék is vagyunk. Segítünk is, ha baj van, versenyzünk is, jó a hangulat egymás között, tök jó minden!”
Az élen Érdi, Zippo, Varga sorrend állt be, Wirtmannék az összetett hatodik helyén fordultak, míg Magossék a kilencedikek voltak.
A második kör Érdiék határozott győzelmével zárult, akik hozták a kötelezőt, 4,11.9-es különbséggel maguk mögé utasítva ellenfelüket. Zippoéknak a leghosszabb szakaszon felrobbant a turbó, ami végérvényesen megpecsételte a sorsukat. Döcögve bár, de bejutottak a célba, és a Historic EB dobogójának második fokára állhattak fel, hatalmas csalódottsággal. Az értékelés harmadik legjobbja Ernie Graham lett az E30-as BMW-vel.
A Historic mezőny nem EB értékelésében Érdi után Vargáék futottak be másodikként 02:15,9 hátránnyal, míg a lista harmadik helyén Wirtmannék gurultak fel a már megszokott Széchenyi téri céldobogóra, de szigorúan csak azután, hogy véget ért az UFA Euro 2024 Magyarország- Svájc mérkőzés.
Zippo: „Szerencsés vagyok, hogy célba értem és megszereztem az Európa-bajnoki pontokat, de a csillagok ma egyszerűen nem álltak össze számomra. Sok minden kell a győzelemhez, és sajnos ma nem jöttek össze a dolgok. Szeretek itt versenyezni, közel érzem magam az otthonomhoz, és a szakaszok is tetszenek. Remélem, legközelebb, amikor visszatérek, hazavihetem a győzelmet.”
Az ORB mezőnye nem találta igazán a helyét az első szakaszon, pedig elszántságnak senki nem volt híján, de aztán mindenki összeszedte magát, hogy a második napból kihozza, amit még lehet. Az első kör után továbbra is Csomós Mixi volt az, akit az utánuk jövők még szerettek volna megfogni. Német Gábor 0,4.9- re volt a nyomában, tőle pedig Velenczei csupán csak 0,2.9-re, így az utolsó körökre még hagytak izgalmat a fiúk. Bútor Robi következett a sorban, aki pont 30 évvel ezelőtt indult először a Mecseken, kifejezetten jobbnak érezte a mai szereplését a tegnapihoz képest a Citroen WRC-vel. Turán Frici a mai nyitányra egy keményebb keverékű abronccsal próbálkozott, de nem járt sikerrel:
„Próbáltunk jól menni, de egyszerűen nem tudjuk ebből a keverékből előhozni a tapadást. Csalódott vagyok, de van még egy kör.”
Hadik András főként mitropás pontokért jött, amit teljesített is, mivel ő vezette a Kupát. Rangáék is magukra találtak végre, és nem kaptak sokat az élmezőnytől, bár Hadik akkorra már behozhatatlan előnyre tett szert, de Klauszékkal még volt esélyük tartani a tempót a végére.
ORC értékelésben Bútor Róbert, Rongits Attila, Marozsi Zsolt, Bodogán Ferenc sorrendben fordultak rá a véghajrára.
Az ORB utolsó nekifutásában a még matematikailag az első helyre is esélyes Németék kiszálltak a játékból, az utolsó előtti gyors vége előtt egy kicsivel beestek, így a támadási kísérlet valóban csak kísérlet maradt, sőt végül pont nélkül távoztak a versenyből. Ezzel persze átalakult a sorrend is. Csomós Mixi maradt az élen, Velenczei Ádám csupán 05,3-mal maradt el tőle. Majd Turán Frici következett harmadikként, akit Ranga Péter, Hadik András és Klausz Kristóf követett. Bútor nem került értékelésre.
Velenczei: ” Kevéssel maradtunk le a végére, azt érzem, hogy Mixi húzott is a tempójával, biztos vagyok benne, hogy a jövőben ez sokat fog számítani. Ebben a komoly mezőnyben nagyon jó a második hely!”
Ranga Péter: Egyelőre még nem tudom hová tenni az eredményt, de alapvetően a negyedik hely nem olyan rossz. A pályák szerintem szenzációsak, látszik, hogy Tibiék sokat foglalkoztak a kátyúzással, talán a lassító volt egy kicsit sok, ami az FIA miatt biztosan kellett, de tök jó verseny volt!
Mitropa Cup legjobbjainak sorrendje Hadik, Klausz, Bodolai lett, míg a Peugeot Kupában Czékmány Norbert győzedelmeskedett. ORC-ban Rongits Attila vitte a prímet, mögötte Marozsi Zsolt hozta be a Hyundait. A legjobb ladásként a Bodogán-Dudás páros végzett, akik az ORC, 2wd legjobbjaiként is térhettek haza az 57. Mecsek Rallye-ról.
Végeredmények:
EHRC:
Ifj. Érdi Tibor – Kerék István 1:29,16,1
Zippo – Nicola Arena + 4:11,9
Ernie Graham – Anna Graham + 2:58,6
His OB
Ifj. Érdi Tibor – Kerék István 1:29,16,1
Varga Zoltán – Endrész István + 2:15,9
Wirtmann Ferenc – Kerekes József +2:7,4
ORB
Csomós Miklós- Nagy Attila 1:19,28,7
Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt + 5,3
Turán Frigyes – Zsíros Gábor + 1:0,9,9
Mitropa Cup
Hadik András – Juhász István 1:21,20,4
Klausz Kristóf – Papp Tamás +3,5
Bodolai László – Deák Attila +2:02,9