A Desert Express 300 kétnapos versenye bizony nem kímélte a versenyzőket, a nyitott autókba beáramló homoktömeg nehezítette a látást, volt, akinek szíja szakadt el, csonkállványa tört ki, és sokaknak az üzemanyaggal is zsonglőrködnie kellett.
Az FIA Közép-Európai Zóna (CEZ) Tereprali Bajnokság és a Magyar Tereprali Országos Bajnokság nyitófutamán a versenyzők 400 kilométeres össztávon mérettették meg magukat.
Karai Kristóf nem talált magának kihívót, egész hétvégén a motor/quad mezőny élén hajtott és 5 szakaszgyőzelemmel megszerezte az első helyet. „Nagyon sok felkészülés áll mögöttem, a motort is kiválóan sikerült összerakni, elégedett vagyok. Minden összeállt, a 2. napra még jobban belejöttem, örülök, hogy az összes szakaszgyőzelmet sikerült megszereznem.” – monda az aranyérmes.
A fiatal quadost Bodor Róbert követte motoron, aki szinte egész hétvégén versenytársa nyomában volt. A második helyezést szerzett szlovák versenyző nem számított ilyen erős szezon nyitásra, főként, hogy homokos terepen még nem versenyzett. „Elégedett vagyok az eredménnyel, az utolsó szakaszon már ki is engedtem és inkább ésszel mentem, hogy ne történjen semmi gond. A technikával sem akadt problémánk, a szervizben csak tankolni kellett. A huplis pálya kihívás volt, sokszor dobálta keresztbe a motort, ez nem volt annyira egészséges. A testet nagy megterhelés érte, igaz ezt szerintem inkább a következő napokban fogom érezni.” – nyilatkozta Bodor Róbert.
Kárpáti Péter a kategória 3. helyezettje az előző évi kevés verseny után felkészülten, rengeteg edzőtermi tréninggel vágott neki az új szezonnak. A két nap során őzzel, nyúllal, kutyával találta szembe magát és még egy fácán kergetése is színesítette motorozását. A 3. szakaszra az autók már nagyon kijárták a homokos pályát, a mély kanyarokban két keréken nem volt könnyű a haladás, a szalagcsonkított pályán különösen figyelni kellett a roadbook-ot a jó irány megtalálása és az esés elkerülése érdekében. „Nagyon szeretem ezt a pályát, meg vagyok vele elégedve. Azt láttam, hogy a polaris quados srácot és Robit se fogom tudni utolérni, az utolsó szakaszra pedig rányomta a bélyegét, hogy az egyik motoros társunk összetörte magát, Hodola Ricsinek ezúton is jobbulást kívánunk!” – mondta Kárpáti Péter.
Miroslav Zapletal magabiztosan húzta be az autós összetett és az Ultimate kategória győzelmét. A Ford pilótáját nem lehetett utolérni egy gyorsaságin se, a 2023-as szezon utolsó versenyének győzelme után, az új évet is az élen nyitotta. „A környék gyönyörű, a buckásabb pálya tökéletes volt, a beállításokat is sikerült eltalálnunk. A második nap hosszú, gyors egyenesei passzoltak az autónkhoz, remek időt futottunk.” – nyilatkozta navigátora, Marek Sykora.
Tomas Ourednicek szerelők nélkül érkezett a Terepralira, így maratoni verseny stílusban teljesítve a Desert Express 300-at. Új beállításokat tesztelt Bugacon, mivel a Toyota nem mindig követte az utasításait. A változtatások sikeresnek bizonyultak, hiszen a mezőny második leggyorsabbja lett, David Kripallal az oldalán. „A gyors ugratós részek voltak a kedvenceim, a vasárnapi magas tempós szakaszok pedig hozzásegítettek minket az ezüstéremhez.” -mondta a visszatérő dakaros versenyző.
Az összesített és T1+-os harmadik helyet az M1 Motorsport párosa, Mészáros Lőrinc és Miklós Alexandra szerezte meg a Ford F150 EVO+-szal.
A T4NAT győzelmet érő idejét Molnár Balázs és Molnár Gabriella autózta, akik a verseny 2.-3. helye között lavíroztak, nagy csatát vívtak Kéry Szilveszterékkel és Kánnár Szilárdékkal, a végére azonban sikerült a leggyorsabbnak lenniük. A második körben szíjszakadás hátráltatta a párost, azonban versenytársaik is küzdöttek műszaki hibákkal, a nagy versengésben a győzni akarás pedig az első helyig hajtotta a párost. „Kicsit féltünk tőle, hogy unalmas lesz a terep, de ez egyáltalán nem így történt, hihetetlenül tetszett nekünk a pálya. A nagy, derékig érő homokpadok az ajtóig magasodtak, és a végén a kanyaríveken már nem is nagyon lehetett irányítani az autót. Egy őzcsordával is találkoztunk, de szerencsére nem rohantak keresztbe előttünk.” – nyilatkozta Molnár Gabriella, navigátor.
Garamvölgyi Zoltánnak az első napi prológgyőzelem után a 3. szakasszal véget ért a Desert Express 300, a kiállást kifogyott üzemanyagtank eredményezte. „Volt reggel egy nem túl jó érzésem azzal kapcsolatban, hogy ki fog fogyni a benzinünk és ez így is történt. Azon is vacilláltam, hogy hogyan vigyünk el biztonságban egy kólás flakonban tartalékot arra az esetre, ha ez történne, de persze ezt nem tettük meg.” -nyilatkozta a pilóta.
A Qualisport eredményes edzést teljesített a bugaci terepen, ahol különböző beállításokat teszteltek a Hyana versenykamionon. „Mindent sikerült beállítanunk, úgy ahogy terveztük. Nagyon élveztük, hogy az erdők között úgy tudtunk menni, mintha egy alagútban lettünk volna, minden millimétert ki kellett számolni, mert ha egy kicsit is hibázol, akkor dőlnek a fák.” – mondta Kovács Miklós pilóta, aki hozzátette, hogy a következő pápoci versenyen is rajthoz állnak.
Challengerben Bruzsa Richárd győzött, a második szezonját futó versenyző fékkezelésén szeretne a jövőben javítani, mivel két szíjszakadása is volt a hétvégén. TH kategóriában a lengyel páros, Kobylecki Tomasz és Marton Rafal, míg a sebességlimites UP kategóriában Tóth Tomás és Kiss Emil szerezte meg az aranykupát.
Sajnos a Desert Express 300 vasárnapját beárnyékolta a Nyerges Rallyn történt szörnyű tragédia, melyről a díjátadón egyperces néma csenddel emlékeztek meg a résztvevők.
Az M1 Flotta Magyar Tereprali Bajnokság következő fordulója, a Riverside Baja egy rövid szünet után Pápocon kerül megrendezésre május 9-11-ig.