„A győzelem nem változtat semmin” – Ranga Péter

fotó: Bitto Zsolt, Ranga Rally Teasm

Nem indul több versenyen a szezon során amiatt, mert abszolút győzelmet aratott a Székesfehérvár Ralin.

Közel hat év után nyert újra ORB-futamot a hétvégén Ranga Péter, aki Czakó Janekkal az oldalán egy régebbi fejlesztésű Skoda Fabiával tudott elsőként befutni a Székesfehérvár Ralin. Ranga ezúttal is bizonyította, hogy murván bárkivel felveszi a lépést, és a kevesebb versenykilométere ellenére is végig a legszűkebb élmezőnyben autózott.

„Megmondom őszintén, hogy én nem hogy a győzelemre nem számítottam a verseny előtt, de arra sem, hogy a dobogón végzünk – egy-két jó részeredményben bíztam, főleg a Kislőtéren, mert az régebben is feküdt. Szombaton aztán a kissé érdekesen összeállított rajtlista és az első rajthely kicsit elvette a kedvemet, megmondom őszintén… de aztán elég jól sikerült a nap, nem volt nagy a hátrányunk este” – mondta a Formula.hu-nak Ranga Péter.

 

Vasárnap az első várpalotai szakaszon még nem tudtak közeledni az első helyhez, onnantól viszont beindult a henger, több szakaszgyőzelemmel, kiemelkedő teljesítményt nyújtva lógtak meg a mezőny elől.

„Kicsit lutri volt, hogy ezek az új pályák kinek mennyire jönnek majd be, de mi jól tudtunk rajtuk autózni. Janekkal olyan hamar volt a ritmus, és annyira jó volt az összhang, hogy egyszerűen adta magát az egész, szenzációs volt így menni! A Tés meglepően csúszott, de nagyon jól kijött a lépés végig, és annyira megkedveltem, hogy rögtön ez lett az egyik kedvenc pályám” – mesélte a pilóta.

Vasárnap az első Iszka sikerült talán a legjobban, ott hét-nyolc másodpercet adtak a többieknek, ekkor vették át a vezetést, amit már meg is tartottak a célig. „Igen, ott is elég bátran átmentünk, bár nehéz volt felírni, mert mi nem terepjáróval jártunk pályát, és a kis utcai autónkkal nehezen tudtunk átevickélni rajta. Elég jól lejöttünk, bár meglepődtünk az időn.”

 

Mint mondta, kockázatot azért nem vállaltak. „Nem volt rizikó egyik szakaszon sem, egy kanyarba sem mentem bele úgy, hogy nem tudtam volna, hogy hogyan fogunk kijönni belőle. Első nap voltak megcsúszásaink még a sárosabb, vizesebb részeken, de kockázatos, necces szituációnk nem akadt.”

A power stage előtt már látszott, hogy ha nem történik semmi rendkívüli, akkor meglehet a győzelem, de ez a teher nem nyomta el a párost.

„Úgy álltunk oda, hogy az addigi ritmusunkat akarjuk autózni, hogy ne essünk ki belőle, de aztán a pálya elején megérkezett az eső, és emiatt kicsit óvatosabban mentek nagyjából a feléig. Nem akartunk különösebben sietni, de azért azt sem mondhatom, hogy nagyon elspóroltuk volna. A célban aztán láttuk, hogy Martin defektet kapott, úgyhogy jöhettünk volna lassabban is, de nem számít.”

„Nehéz elhinni ezt az egészet, nagyon boldogok vagyunk, és nagyon jól esik ez az egész most. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk mindenhonnan, és az különösen jó dolog, hogy így tulajdonképpen hobbistaként még mindig tudjuk ezt jól csinálni. Hogy hol találkozhattok velünk legközelebb? Ez több dolog függvénye, nyilván van egy anyagi vonzata, illetve idő is kell rá, a mi csapatunk egy kis társaság, nem főállásúak, úgy kell összekapni a csapatot egy-egy ilyen versenyre és a felkészülésre. A mostani győzelem nem változtat semmin, Salgón valószínűleg nem megyünk, Veszprémben nagyon szeretnék indulni, a Mecseken pedig lehet, hogy Laci indul a Skodával, felosztjuk magunk között az idei eseményeket. Nem megyünk teljes szezont, ott indulunk, ami tetszik, ami fekszik, ahol szívesen versenyzünk, viszont az ilyen futamokra maximálisan felkészülünk, és maximálisan komolyan vesszük!”

Related posts