Habár nem az aszfalt szerelmese Ollé Sasa, ezeket a pályákat nagyon szeretni, a Vértes Rallye-t nagyon élvezte az elmúlt évben, hiszen lehetett keresztbe autózni, látványosan menni, amivel saját magunkat is szórakoztathatják.
Közel másfél hónapos nyári szünet után, ismét egy aszfaltos versennyel folytatódik a bajnokság. Készen álltok már?
Rajthoz álltunk a ZEG Rally-n, akkor építettük át az autót aszfaltra, teljesen felújított futóműrendszerrel mentünk, ami a gyárban volt felújításon. Habár sok mindent nem vettünk észre, hogy másabb lenne, mint volt, de elvileg a szelepezése új. A Skodánkat illetően már így is nagyon el vagyunk maradva, mert 2-3 újabb fejlesztés is kijött, például a Skoda EVO Plus is. Murván azért még ott tudtunk lenni az élmezőnyben, gondolom az aszfalton ismét sokkal nehezebb lesz. Lejött egy cseh mérnök, mert az autóval nem voltunk megelégedve, hiába lettünk ötödikek murván, nem tudtuk azt a tempót hozni, amit mi akartunk.
Sajnos az autónk már hat éves, lassan mindent ki kellene cserélni benne. Találtunk egy-két hibát az autón, apró szenzorokat kellett cserélni, emiatt a szenzorhiba miatt, a rajttól annyira átmelegedett, hogy csökkentette a teljesítményt. Azt mondta a mérnök, hogy valószínűleg érezni fogjuk, hogy a teljesítményünk meg fog maradni, a rajttól egészen a célig.
Ezt próbáltuk a ZEG Rally-n, tényleg így is volt, nagyon jól mentünk, de ez nem mérvadó, mert ott a nagy szűkítővel mentünk, ami a magyar bajnokságban nem homológ, így az autónk sokkal erősebb volt, mint ami a bajnokságban lehet.
A nevezési listát nézve a navigátor személyét még homály fediJ?
Nem, annyi a változás Móron, hogy Rebeka elfoglaltságai miatt nem tud jönni, ezért Mirával fogok menni, Rebeka navigátorával. Kisebb versenyeken már mentünk együtt, mostanában ő is egyre több versenyen indul más pilótákkal, remélem jól össze fogunk szokni, jól fogunk együtt menni.
A tavalyi Vértes Rally hogy sikerült? Teljesen más körülmények között zajlott az a bajnoki futam októberben…
Nagyon változó körülmények között mentünk, ami számunkra nem volt rossz: jó pályák, tetszetős nyomvonalak. Nekem mindig az a gondom, hogy murván szeretek menni, a klasszikus Mecsek pályákat nagyon szeretem, amik mostanában vannak azokat nem. A Vértes Rally nyomvonala tetszik, Oroszlány csúszós, amit imádok, nagyon élvezem, hogy lehet keresztbe autózni, nem túl gyorsan, de látványosan menni, saját magunkat szórakoztatjuk.
Mi lesz idén a cél?
Nincsenek nagy elvárásaink, a top 10-ben szeretnénk benne lenni. Az sem egyszerű ebben a magyar mezőnyben, amikor 15-20 autó indul, és minden pilóta nagyon ügyes, és az összes autó nagyon jó. Az éves bajnokságban a top 10-ben legyünk az az elvárás a csapattól, mert két éve nem szerepelünk jól az éves összetettben, kiestünk, kiálltunk, mindig voltak technikai hibáink, szeretnénk ha most műszaki hiba nélkül végig tudnánk menni.
Fejben már a jövő évre készülünk, mert szeretnénk ezt az autót értékesíteni, most kezdjük a tárgyalásokat, hogy vagy egy Hyundai vagy egy új Skoda autóval tudjuk befejezni, majd nekiugrani a következő bajnokságoknak, hogy a top 5, top 6-ba felzárkózva mehessünk még egy-két évet.
fotó: Bitto Zsolt