Betekintés: a Csomós-sztori háttere mérnöki szemmel

Csomós Miklós és Nagy Attila valósággal berobbant a magyar rali élvonalába, de a sikerek fénye kevéssé vetül arra az emberre, aki az autó fejlesztéséért, beállításáért és a pilóta fejlődéséért is felel. Mi benéztünk az „árnyékba”: a versenymérnök, Sebők Csaba több dolgot is elárult a munkájáról és a csapat működéséről. A terjedelmes interjút az Autósport és Formula Magazin jövő hétvégén megjelenő legfrissebb számában lehet majd elolvasni, addig is egy kis ízelitő:

„A futamok során az a bevett szokás, hogy Mixiék a rajt előtt és a cél után is megmérik a guminyomásokat, valamint a gumihőmérsékleteket, amiket elküldenek nekem és azokból én már tudom, hogy jó-e a beállítás, vagy sem, akár azt is, hogy min merre kell változtatni, ha kell. Aztán lehúzom a logokat, amelyekből mindent látok: kormányszög-állást, fékpedál-nyomást, mikor nyúlt hozzá a kézifékhez, milyen fordulatszámon használta az autót, milyen gázpedál-állással ment és ezekkel lehet szembesíteni a versenyzőt. Meg tudom neki mondani, hogy mire figyeljen, mert például itt és itt kisebb féknyomást használt az előző körhöz képest, nem koncentrált eléggé a féktávra, amivel időt veszített, vagy itt és itt kisebb kormányszöggel fordult és gyorsabb volt tőle. Mixi alapvetően nagyon tisztán vezet, nagy nyomással fékez, a kanyarbejárati tempója kicsit alacsonyabb, de maga a kanyarja gyors és a kigyorsítása is jó, ráadásul a gumikat is jól kezeli. Mivel így vezet, ezért szerintem Magyarországon mi megyünk a legkeményebb beállítással, a legkeményebb rugókkal, mert aki tisztán autózik, annak ez jó.”

(formula.hu)

Related posts