R5-ösöket javasolnak a WRC-k helyett a válság miatt

A DirtFish podcastjében beszélt arról George Donaldson, a korábbi csapatvezető és sportigazgató, hogy senki se gondolja, hogy a nagy autógyártók ugyanannyi pénzt tudnak szánni a raliautók fejlesztésére, mint eddig – a koronavírus gazdasági hatásai brutálisan megvághatják a WRC-csapatok költségvetéseit is. Ugyan minden jel szerint 2022-től jönnek az új hibrid WRC-k, Donaldson azt mondja, hogy azok rendkívül drágák és feleslegesek, amikor kész van egy olcsó, “válságkezelő” megoldás.

Mégpedig az R5-ös autók egy jóval nagyobb turbószűkítővel. A Hyundainak és a Fordnak van ilyen modellje, a Toyotának ugyan nincs, de egyébként is gyártani akart már. Ezek sokkal-sokkal olcsóbbak, egyszerűbbek és ha nagy turbószűkítőt tesznek rájuk, akkor 400 lóerő körüli teljesítményre is képesek lehetnek – Donaldson úgy látja, hogy efelé kellene menni, ha fenntartható sportot szeretnénk.

Többen is egyetértenek vele, a WRC szervizparkjából ismert emberek hívták fel a portált a podcast megjelenése után, hogy szerintük is ez a megoldás és azt kérik az FIA-tól, hogy gondolja ezt meg – így azért akár a Citroen, vagy a Volkswagen is érdeklődhet a dolog iránt, több hely jut a pilótáknak is, izgalmas bajnokságokat láthatunk jóval kevesebb pénzből.

Donaldson szerint az tény, hogy a jövő a hibrid lehet, de nem mindenáron és most arra kell készülni, hogy még évekig nyögni fogja minden autógyár ezt az időszakot…

Related posts