Lukjanuk tavaly nem titkolta frusztráltságát a nyíregyházi Rally Hungary után: az utolsó szakaszon vesztette el az Eb-címet, a kaotikus verseny pályái nem nyerték el a tetszését – rengeteg volt a sár, a vízátfolyás, sőt, a több méteres tócsa is, a murvás részekről nem is beszélve.
„Hát igen, túl sok jó emlékem nincs arról a futamról sok különböző dolog miatt. Sportemberként az a legrosszabb érzés, ha nem tudjuk azt kontrollálni, amit egyébként kontrollálni kellene. A modern raliban szerintem a körülményeknek kiszámíthatóbbnak és ésszerűbbnek kell lenniük. Beszéltem a szervezőkkel, alapvetően jó munkát végeztek, értékelem is az erőfeszítéseiket, de szerintem a következő verseny már jobb lesz. A pályák egyébként érdekesek a murvás részeket leszámítva – kemények, sokat vesznek ki a pilótából, koszosak és nem is igazán szoktunk ehhez hozzá, ez pedig néha frusztrálttá teszi a versenyzőket. Kicsit veszélyesek, sőt, néha nagyon veszélyesek, úgyhogy gondolni kell a kockázatra. Meglátjuk, remélem, hogy legközelebb jobb lesz már” – mondta az Autósport és Formula Magazinnak adott interjújában.
A pilóták közül a bajnok Vincze Ferencet jegyezte meg magának.
„Egy helyi srác volt (Vincze Ferenc), aki nagyon gyorsan ment, nagyon jó időket produkált, de gondjai voltak az első napon. Mindig mindenhol találunk azért jó helyi pilótákat, itt ő volt az. Az egyébként jó Magyarországnak, hogy Herczig Norbert stabil résztvevője az Európa- bajnokságnak, talán majd mások is követhetik őt.”
Ez még nem minden – a teljes cikk ezen a linken, a digitális Autósport és Formula Magazinban olvasható!
fotó: Farkas Tamás