Egy kérdést a raliban sem lehet megkerülni: hogyan lehet csalni a vb-n kívül mindenhol csúcskategóriásnak számító R5-ös autókkal?
„Elviekben csalni mindig mindennel lehet valahogy. Az R5-ös autóknál a motornál lehet, turbószűkítővel, Popoff-szeleppel (turbónyomást szabályozza), ezekkel lehet nagyobb teljesítményt elérni, rövid ideig képes kezelni a motor programja, természetesen az erőforrás élettartamának kárára. Motorprogramozáshoz is lehet akár jutni, de az elég nehéz, itthon nem létezik. Persze bérbeadó csapat ilyet nem csinálhat, hiszen ha a technikai ellenőrzésen megbukik az autó, akkor egyrészt nem kapja meg a pénzét, másrészt jelentősen csorbul a hírneve, ezt senki nem engedheti meg magának. Mi is ugyanezekkel az autókkal megyünk külföldre, ahol a technikai ellenőrzések mások, úgyhogy eszünkbe sem juthat ilyesmi” – mondta az Autósport és Formula Magazinnak Topp Zoltán, a Topp-Cars alapítója és tulajdonosa.
A teljes cikk ezen a linken elolvasható!