Az idei szezonban egyértelműen a harmadik erő szerepét töltheti be az M-Sport a rali-vb-n, hiszen a Hyundai és a Toyota sokkal több pénzből, sokkal komolyabb háttérrel versenyezhet, az pedig már önmagában hatalmas előny a két gyártónak, hogy náluk vannak a legjobb pilóták – Elfyn Evanst például éppen az M-Sporttól csábították el Tommi Makinenék.
Malcolm Wilson csapata ezzel együtt nem adja fel és bár a két riválissal ellentétben ők nem tudnak minden futamon három pilótát indítani, de egy jelentős fejlesztésük miatt úgy érzik, hogy bizonyos versenyeken harcban lehetnek a győzelemért.
“A negyedik futamra érkezik egy óriás motorfejlesztésünk, ez lesz az eddigi legnagyobb változtatásunk ezen a téren 2017 óta. Nagy lépést jelent és szoros együttműködésben dolgoztunk rajta a Forddal, a gyártó sok munkát végzett el rajta” – mondta Wilson az Autosportnak.
“Amint megérkezik a motor, onnantól több lesz az erő, több lesz a nyomaték és vezethetőbbé válik az autó, szóval ahogy mondtam, nagy különbséget fog ez jelenteni. Amint ez megérkezik, nem látom az okát, miért ne harcolhatnánk a győzelemért az összes hátralévő futamon. Tudtjuk, hogy hogyan vágunk neki ennek a szezonnak és nagyon várom. Nem lesz mindenhol három autónk, úgyhogy a konstruktőri bajnoki címért nem tudunk majd harcolni, de lesznek olyan versenyeink, ahol a győzelem lesz a cél” – magyarázta a terveket a nagyfőnök.
Az sokáig kérdéses volt a csapatnál, hogy ki fogja pótolni a Toyotához igazoló Evanst, de végül a Citroen kilépése miatt csapat nélkül maradó Esapekka Lappira esett a választás – pedig akár Jari-Matti Latvala, akár Kris Meeke, akár Andreas Mikkelsen, akár Hayden Paddon, akár Mads Ostberg is szóba jöhetett volna.
“Esapekka még sosem vezetett nálam, egyike a kevés ilyennek a mezőnyben. Azon felül, hogy a szervizparkban köszöntünk egymásnak, nem is nagyon találkoztam vele. Aztán leültünk, átbeszéltük a dolgokat és azonnal úgy láttam, hogy illeni fog abba, amit mi itt csinálunk. Van már tapasztalata, egy bizonyított futamgyőztes és ezzel párosul egy mentális állapot is. Szerintem gyorsan be fog illeszkedni és könnyen vezethetőnek találja majd az autót. Szóba kerültek mások is, de nem volt nehéz döntés őt választani, miután beszéltünk.”