Az idei világbajnokság legnagyobb esélyese nagyon feldúlt volt a nyári szünet előtti Szardínia Rali miatt, ahol az autó technikai hibája miatt vesztette el a biztos győzelmet, de a csapat Finnországra elhárította ezt a problémát, bizonyította a tempóját és mivel Tanak már 22 ponttal vezet, most derűsebben látja a világot.
Szardínia után felerősödtek azok a hírek, melyek szerint komoly erőfeszítéseket tesz a Hyundai és korábbi csapata, az M-Sport is azért, hogy magához csábítsa az észt pilótát, akinek a szezon végén lejár a szerződése a Toyotával és úgy tűnt, hogy Tanak hajlik is valamelyik megoldásra, mert a sok apró technikai hiba, a Yaris WRC sebezhetősége rendkívül bosszantó akkor is, ha minden bizonnyal összességében a leggyorsabb autóról beszélünk.
Most azonban úgy fest, hogy eldőlhetett a kérdés: a megbízható forrásokkal rendelkező Autosport szerint Tanak a Toyotát választja a következő évre is, a megegyezést pedig a Német Rali után jelenthetik be. Tanak annyit mondott, hogy komoly tárgyalásban vannak és bár még mindig nyitott a dolog, hamarosan eldőlhet minden, Tommi Makinen, a Toyota csapatfőnöke pedig azt fejtegette, hogy a pilóta szemszögéből nézve a japán-finn csapat a legjobb választás: ez a leggyorsabb technika jelenleg, már megszokott mindent, tudja kezelni minden talajon, jól be van rá állítva az egész csomag.
Az Autosport úgy tudja, hogy a Meeke-Latvala kettősből egyet viszont mindenképpen elküldenek a Toyotától, de az is könnyen megeshet, hogy mindketten távoznak – Kalle Rovanpera szerződése elvileg kész van, ő lesz Tanak egyik csapattársa, a másik ülés még nem dőlt el.