Hadik András, a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzőjeként, három futamgyőzelemmel a háta mögött (idén ez senki másnak nem sikerült rajta kívül), bajnokesélyesként várja az idényzáró Nyíregyháza ralit. Próbálja higgadt maradni, mert nála ez vezet eredményre.
Harmadik helyen áll a bajnokságban, de a helyezés csak egy szám, hiszen az első három páros számára gyakorlatilag újrakezdődik a bajnokság Nyíregyházán. Készen áll a harcra?
Persze! Lendületben vagyunk, és megpróbálunk a lehető legjobban felkészülni az utolsó versenyre, mert elég nagy a tét. De azért túlfeszíteni sem akarjuk a húrt, mert eddig az vált be, ha nyugodtak maradtunk – a Mecsek ralin sem erőlködtünk és jó lett az eredmény, pedig számunkra ott is nagy volt a tét, hiszen ha ott nem nyerünk, már nem lenne esélyünk.
Min múlik majd a győzelem?
Az időjáráson és a gumiválasztáson. Szerintem nagyon nehéz lesz eldönteni, milyen gumival menjünk ki a szervizparkból, mert az Nyíregyházán van, a gyorsaságik meg ötven-hatvan kilométerre onnan. Úgyhogy nagyon ki kell találni, hogyan csináljuk. Biztos, hogy nem lesz könnyű, főleg, hogy egy huszonöt kilométeres szakasz is szerepel a programban.
Hogyan értékeli a szezon eddigi eseményeit?
Jól kezdődött, mert nyertünk két versenyt, azután azonban jöttek a gikszerek a szezon közepén, amelyek miatt most futnunk kell az eredmény után. De a harcnak még nincs vége…
Milyennek látja az esélyeit?
A körülményekhez képest jónak. Ha bajnokok akarunk lenni, mindenképp nyernünk kell Nyíregyházán, de ugyanígy vannak ezzel a riválisok is, hiszen ez a verseny másfeles szorzójú, vagyis másfélszer annyi pontot ér, mint az összes többi. Itt dől el minden.
Sokat versenyzett külföldön, így nem okozhatnak gondot az ismeretlen pályák sem.
Remélem, hogy nem fognak – szeretek improvizálni.
Jól kezeli a téthelyzeteket?
Most úgy érzem, hogy igen. Aztán ha majd ott állunk a rajtnál, lehet, hogy nem leszünk annyira nyugodtak, mint most.
Milyen emlékei vannak a zempléni pályákról?
Nem tudom, pontosan mikor, talán 2000 környékén, egy versenyen éjszaka leesett a hó, a havas, jeges körülmények pedig érdekes helyzetet teremtettek. Meglepő módon, pont azon a versenyen egy Opellel az abszolút tizedik hely környékén végeztem.
A Nyíregyháza Rali kandidál az Európa-bajnoki rendezésre. Mit szól hozzá?
Azt azért lehet látni, hogy több magyar versenyző is kacsintgat az Eb-szereplés felé. A magyar bajnokság nagyon erős, és rendkívül érdekes és inspiráló lenne hazai pályán megméretni magunkat egy rangos nemzetközi mezőnnyel.