2018 meghozhatja Turán Frigyes és Bagaméri László számára a régóta várt abszolút magyar bajnoki címet. Az év elején a pilóta még csak reménykedhetett egy jó szezonban, mert csupa új dologba vágta fejszéjét – új autó, új navigátor, új csapat –, ám minden akadályt sikerrel vett, s a mezőnyből a legkiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtotta az egész szezonban. Nagy hajrára számít.
Kiegyensúlyozott – ez a szó jellemzi a legjobban a szezonjukat. Hogyan látja az idényt?
Nagyon jó évünk volt eddig, s tényleg mi voltunk azok, akik a legkonzekvensebben hozták a jó eredményt: az ózdi kivételével – ahol műszaki gondunk volt – minden futamon a legjobb három között végeztünk. Két verseny eredményét azonban mínuszolni kell, úgyhogy az ózdi hiba valójában nem számít, azt a pontot úgyis eldobjuk. Nekünk kevésbé jön jól ez a pontszámítás – ez a mostani szisztéma nem azt támogatja, aki a legmegbízhatóbban hozta a jó eredményeket.
No igen, az idényzáró előtt gyakorlatilag újraindul a bajnokság, legalábbis az első három helyezés sorsa Nyíregyházán dől el. Mire számít?
Nagyon nehéz verseny lesz, már csak azért is, mert novemberben már teljesen kiszámíthatatlan az időjárás. Ehhez jönnek még az ismeretlen pályák, s hogy az erdészeti szakaszokat csak háromszor lehet bejárni, de utóbbitól én nem tartok, mert tapasztalataim szerint mi tudunk ilyen kevés tréningből menni. Csak azt remélem, hogy mindig sikerül majd jó gumit választani, mert ha igen, akkor jó eredmény sülhet ki belőle.
Mi volt eddig az év csúcspontja az ön számára?
Voltak nagyon emlékezetes gyorsasági szakaszok, és nagyon örülök, hogy Bagaméri Laci velem aratta az első abszolút futamgyőzelmét. A Szombathely rali egyszerűen remek volt, abból a szempontból is, hogy egy teljesen ismeretlen technikával tudtunk bizonyítani, de említhetném a Mecsek első napját is, amely fantasztikus pályákon zajlott. Egész évben nagyon kellett nyomni a gázt a sikerekhez, és összességében sokkal több a szép emlék, mint a kevésbé szép. Azt mindenképp jónak ítélem, hogy a harmadik futamtól kezdve folyamatosan vezettük a magyar bajnokságot.
Szereti a ki-ki versenyeket? Jól bírja a nyomást?
Egész évben úgy mentünk, hogy nem foglalkoztunk a nyomással – a stílusunkon nem változtatott, hogy vezettük a bajnokságot, mindig a maximumot akartuk kihozni magunkból. Ebben a szoros bajnokságban nem is lehetett másként. Szoros versenyeket vívtunk, és én ezt nagyon élveztem.
Min múlik majd, hogy ki nyeri a bajnokságot?
Az autón nagyon sok múlik, de nekünk az idén egyetlenegyszer volt gondunk, Ózdon, ami optimizmusra ad okot, ami annak is köszönhető, hogy remek csapat áll mögöttünk. Eddig is nagyon sok pozitív élmény volt a szezon során, de természetesen szeretnénk nyerni.
Mit hallott a nyíregyházi pályákról?
Csak egy-két infót kaptunk, azok szerint szűk, erdészeti utakon jelölik ki az új pályákat, amik nekünk nagyon jól mennek, úgyhogy örülnék, ha így lenne. Már csak azért is, mert a széles, tempós gyorsasági szakaszokon a skodás párosoknak van egy pici technikai fölényük. De rajtunk nem fog múlni, mindent megteszünk, hogy a leggyorsabbak legyünk. Abban persze biztos vagyok, hogy a másfeles szorzó miatt az első nap után óriási matek lesz, hogy kinek milyen eredmény a jó. Állni kell a gázon és minden egyes tizedmásodpercért megharcolni.
Ha minden jól megy, jövőre hazánkban is Európa-bajnoki futamon méretheti meg a mezőny, ami önnek nem is olyan ismeretlen közeg.
Nagyon örülök a hírnek. Azt gondolom, hogy hazánkban egy ERC-futam mind turisztikailag, mind versenyzőként, mind az országimázs szempontjából óriási lehetőség. Igenis kell egy ilyen hosszú távú verseny, sok versenykilométerrel. Ha pedig jövőre tényleg idejön az Európa-bajnoki mezőny, az hatalmas élmény lesz minden magyar versenyzőnek, jó lesz összemérni a tudásunkat ezekkel a pilótákkal, és meglátni, hogy mire is vagyunk képesek. Nem beszélve a rali népszerűsítéséről.
forrás és fotó: nyiregyhazarally.hu