2010 után először versenyez Törökországban a rali-vb, a pályák azonban nem nyerték el maradéktalanul a mezőny tetszését: elképesztő sziklák borítják az utakat, igazi túlélőversenyre készült mindenki. Ez valamennyire be is jött, akik a legjobban kezdtek (a két Citroen Craig Breennel és Mads Ostberggel, valamint a hyundaios Hayden Paddon), már nincsenek ott az élmezőnyben, pedig mindössze hat gyorsasági szerepelt a pénteki programban.
A pályatakarítás miatt az elején kissé lemaradt Thierry Neuville és Sebastien Ogier is, de a többiek gondjai után délután felkapaszkodtak és átvették az irányítást, ledolgozták az “állva maradt” Andreas Mikkelsennel szembeni hátrányukat, így a nap végén gyakorlatilag egálról folytathatják a küzdelmet – Neuville három tizeddel vezet Ogier és 2,6 másodperccel Mikkelsen előtt, közöttük bármi történhet a folytatásban. A Hyundainak szemlátomást fekszenek a körülmények, mindhárom i20 WRC remekelt pénteken, méghozzá gyakorlatilag egyedüliként – hiába volt gyors a Citroen, ha nem bírta a “kiképzést”, míg a Fordnál csak Ogier megy jól, a Toyota pedig az elmúlt futamokhoz képest most kevésbé versenyképes.
Igaz, Jari-Matti Latvala így is ott van a negyedik helyen, az előző két versenyt megnyerő Ott Tanak az ötödik (azt nyilatkozta, hogy ez most egyszerűen “nem a mi versenyünk”), Esapekka Lappi pedig hetedik – ha kicsit javulni tudnak, még mindig kifejezetten jó futamuk lehet. És akik pórul jártak: Breennek és Ostbergnek is defeketjei voltak, a Fordoknál pedig Teemu Suninen és Elfyn Evans is a felfüggesztéssel küzdött, ami nem túl jó ómen Ogier számára…
Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!