Az Inter Europe Team autóját technikai probléma állította meg

A korábbi években a hazai ralipályákról csak ritkán hiányzó László István idén eddig csupán egy versenyen tudott rajthoz állni, ám azt a tervét, hogy a Salgó Ralin rögtön egy jó eredménnyel tér vissza, nem sikerült véghez vinnie: a piros Honda Civic a futamon egy műszaki gond miatt idő előtt félreállt.

A pilóta a szeptember eleji versenyen Bugovits Zoltán navigálásával igyekezett megszorítani a Rali2-es ellenfeleket, és ugyan nagyon jól indult az erőpróba, a 6. gyorsasági szakaszon megoldhatatlan technikai kihívás elé kerültek a versenyzők.

„Üzleti elfoglaltságok miatt idén sajnos csak egyetlen alkalommal tudtam versenyezni, de már nagyon hiányzott a futamok hangulata. Új navigátorral vágtunk neki a Salgónak, és ahhoz képest, hogy csak keveset tudtunk együtt gyakorolni, egész jól ment a közös munka” – mesélte László István.

„Péntek reggel pályabejárással kezdődött számunkra a rendezvény, amelyet szombaton reggel az adminisztratív és technikai gépátvétel követett, majd délután az ORB mezőnyével együtt egy salgótarjáni városi szakasz zárt. Az út mellett összegyűlt tömeg minden versenyzőt feldob, mi is nagyon örültünk a szurkolóknak, a látvány egy régi Kassa Rali prológját juttatta az eszembe. Ami a teljesítményünket illeti: kategória 2. időt tudtunk autózni az 5. csoportban,
a 3,5 km-es szakaszon csak négytizedet kaptam az első helyezettől, azaz nem indult rosszul a futam.”

„Vasárnap aztán kilenc szakasz várt a mezőnyre, mindenkin látszott, hogy nagyon várja a bizonyítási lehetőséget. A reggel azonban döcögősen indult, nagy volt a csúszás. A ceredi pályán az éjszakai vihar miatt karbantartást kellett végezni, ezért 40 percet álltunk a rajt előtt, így a gumik visszahűltek, ami finoman szólva sem tett jót a tapadásnak. Itt nem is sikerült túl jó időt teljesítenünk, de szerencsére a következő szakaszokon visszarázódtunk” – folytatta a beszámolót a pilóta.

„Az első szerviz előtti utolsó kilométereken aztán elektronikai problémákat észleltünk, de ezeket szerencsére a szerelők orvosolni tudták, így nagy lendülettel mentünk neki a következő három gyorsnak. Már-már elégedett voltam a teljesítményünkkel, amikor a Sámsonháza–Nagykeresztúr szakasz utáni etapon elfolyt az olajam a váltóból, így
bármennyire is fájt a szívünk, feladni kényszerültünk a futamot.”

„A következő versenyünk a Zemplén Rali lesz. Alig várjuk, hogy kiköszörülhessük a csorbát, mert úgy érezzük, hogy sok maradt bennünk, és mindenképpen bizonyítani szeretnénk” – nyilatkozta az Inter Europe Team pilótája.

Related posts