Átveheti az F1-es tesztelési módszert a WRC

A rali-világbajnokság kevés dologban hasonlít a Formula-1-hez, két teljesen eltérő világról beszélünk, előbbi azonban most mégis átvenne valamit utóbbitól: az egységesített tesztelést. A WRC csapatai jelenleg évi 55 napot tesztelhetnek, minden futam előtt szokásuk is legalább két napig nyúzni az autókat, ám a Motorsport információi szerint a következő Finn Rali előtti gyakorlás több mint százezer fontba kerül csapatonként – és ebben csak az van benne, hogy odautazik a csapat, az autó futtatása és esetleges javítása nem.

A költségek eléggé elszabadultaz az utóbbi két évben a rali-vb-n, így a csapatok támogatnák azt az ötletet, hogy egységesítve teszteljenek, mind a négyen egy helyen, egy időben, így csökkentve a kiadásokat. Az aszfaltos pályákon ez működhet, murván viszont problémás, hiszen nagyon gyorasn változik (romlik) a pálya minősége, ha négy csapat egyszerre használja, annak túl sok értelme nem lenne.

Az M-Sportnál dolgozó Rich Milliner szerint murván a napok számát kell csökkenteni, hogy kordában tudják tartani a költségeket, aszfalton pedig kivitelezhető a közös teszt, de azt is hozzátette, hogy a gyári csapatok mögött már semmi máson nem múlik a teszt mennyisége és minősége, csak a pénztárcán – a WRC2-ben ez a bajnoki címet is eldöntheti.

Related posts