Húsz másodperces előnnyel zárhatta a Miskolc Rali első versenynapját Hadik András és Igor Bacigál, mögöttük pedig már többen is hibáztak az élmezőnyben – az utolsó gyorsaságit törölték.
A pénteki, salakpályás prológ után kilenc gyorsasági várt szombaton a Miskolc Rali mezőnyére és az első pályán rögtön két miskolci foglalta el az első két helyet: Balogh János bizonyult a leggyorsabbnak Kazár Miklós előtt. A második szakaszon aztán kézbe vette az irányítást a szezonnyitó Eger Ralit behúzó Hadik András és innentől megállíthatatlannak bizonyult: a Szemere-Kányi elágot mindkétszer elég magabiztosan nyerte meg, hat gyorsaságiból négyszer is övé lett az első idő, így hiába jutott két szakaszgyőzelem Baloghnak is, a második kör végén már tizenöt másodperc volt Hadikék előnye.
A második helyre közben Turánék jöttek fel Baloghék elé, Kazárék viszont a negyedik helyen haladva estek egy hatalmasat, nagyon összetörték a Skodát és kiszálltak a meccsből. Egy szervizpark után aztán jött a sötétben teljesítendő kör, ahol Hadik és Turán messze a mezőny fölé nőt, itt megnyúltak a távolságok, sőt, az utolsó szakaszon Baloghék a szalagkorlátnak csúsztak s “eltűntek” a harmadik helyről, amit így Velenczeiék örököltek meg a Hyundaijal.
Ez az “utolsó” szakasz egyébként a nyolcadik volt, mert a kilencediket a hivatalos indoklás szerint a jelentős nézői mozgás miatt törölte a rendezőség. Ma további hat gyorsasági vár a mezőnyre, de ha nem történik semmi váratlan, akkor sem Hadikék győzelme, sem Turánék második helye nem forog veszélyben, Velenczei és Bodolai még összecsaphat a harmadik pozícióért, de igazán kiélezett csatákra inkább hátul lehet számítani.
Érdekesség, hogy az ORC-t vezető Gyarmati Arielék a hetedik, a 3-as kategóriát vezető Szauer Gergőék a nyolcadik pozíciót foglalják el abszolútban, több R5-ös autót is megelőzve, közben a 6-os kategóriát és egyben a Peugeot 208 Kupát is Csomós Miklósék vezetik, méghozzá egy perc feletti előnnyel.
A Miskolc Rali állása az első nap után:
1. Hadik/Bacigál Ford Fiesta R5
2. Turán/Bagaméri Ford Fiesta R5 +19,6
3. Velenczei/Szedő Hyundai i20 R5 +46,2
4. Bodolai/Popovics Ford Fiesta R5 +56,7
5. Ifj. Kiss/Kissné Ford Fiesta R5 +1:10,0
6. Lovász/Kürti Ford Fiesta R5 +1:39,4
7. Gyarmati/Kocsis Mitsubishi Lancer Evo III +1:43,0
8. Szauer/Rácz Mitsubishi Lancer Evo IX +1:53,2
9. Ollé/Belső Skoda Fabia R5 +1:58,8
10. Rongits/Hannus Mitsubishi Lancer Evo IX +2:03,4