Lukjanuk vezet az Azori-szigeteken három szakaszt követően, ifj. Érdiék pórul jártak, de Botkáék és Herczigék számára sem alakult tökéletesen az első nap.
Csütörtökön két rövid, két-három kilométeres szakasz között egy “igazi” gyorsaságit rendeztek az ERC-szezonnyitón, ám ez hivatalosan egy napnak számít a mai, pénteki szakaszokkal együtt – ezért járt pórul ifj. Érdi Tibor és Papp György, mert a magyar ERC2-es címvédő autójából az első gyorsaságin kiszakadt egy trapézgömbfej, így ki kellett állniuk és csak szombaton folytathatják szuperralival, de már bő egy óra hátrányból. Emiatt a csapat erősen gondolkodik rajta, hogy érdemes-e ezt erőltetni, hiszen csak négy versenyt értékelnek az idei szezonban.
Botka Dávid és Mesterházi Márk viszont alaposan bekezdett, a magyar páros ugyanis konkrétan megnyerte az Európa-bajnokság idei első gyorsasági szakaszát, melynek értékét az sem csökkenti, hogy a mindössze 2,1 kilométeres pályáról van szó. Botkáék egy tizedmásodpercet adtak Alekszej Lukjanuknak, Herczig Norbert és Ferencz Ramón pedig 2,2 másodperc hátrányban a tizenegyedik időt produkálta.
A nap egyetlen “igazi” szakaszán aztán már érvényesült a papírforma, Lukjanuk vezetésével a mezőny első négy párosa alaposan leosztotta a többieket, Herczigék a 16., Botkáék a 20. időt futották, kilométerenként nagyjából két másodperces lemaradással a szakaszgyőzteshez képest. A harmadik pálya ismét egy rövid gyorsasági volt, itt Botkáék a nyolcadik, Herczigék csak a 22. időt futották, de összességében mindkettejüknek voltak kisebb problémái a technikával, a magyar bajnok pedig rontott is.
A csütörtöki “bemelegítés” után tehát Lukjanuk vezet az egyik helyi sztár, Ricardo Moura előtt 2,7 másodperccel, majd jön Martin Koci 3,8 másodperc hátránnyal, a negyedik Bruno Magalhaes pedig már tíz másodpercen kívül van – Botkáék jelenleg a 14., (+39,4), Herczigék pedig a 17. (+41,8) helyen állnak.
Pénteken és szombaton hat-hat gyorsasági vár a mezőnyre.