Ogier és az M-Sport továbbra is örülhet, ha pontot szerez.
Az már a Svéd Rali első napján eldőlt, hogy a világbajnok Sebastien Ogier és az M-Sport ezúttal nem nagyon tud hozzászólni a csatához, illetve aki az elsők között rajtolt, az nagyon hamar tetemes hátrányba került – sem Ogier, sem Meeke, sem Tanak, sem Latvala nem kapott esélyt ezen a hétvégén. Ez nem változott a szombati napon sem, mindannyian ott voltak ugyan a pontszerzők között, de nagyon messze az élmezőnytől, sőt, Meeke a délután folyamán ki is esett – bcsúszott a hófalba, majd amikor kijött, még egyszer beleállt a hóba, amikor Ott Tanak megpróbálta megelőzni. Az eset miatt egyébként az észt is veszített közel másfél percet…
Az élen közben Thierry Neuville bizonyult a legstabilabbnak, ugyan neki is volt “momentuma” (egyszer megforgott, a legendás Colin’s Cresten pedig a hófal szélén repült át), de kitartott az előnye, sőt, növelni is tudta azt – csapattársa, Andreas Mikkelsen egy megforgás miatt eltűnt mögüle és egyébként is lassabbnak bizonyult ezen a napon. A második helyet így az eltérő gumitaktikát választó (délután helyenként megjelent a murva) Craig Breen vette át, de hiába volt sokáig négy-öt másodpercre Neuville-től, végül ő is lemaradt, igaz, az ezüstérem pályafutása legjobb eredménye lenne és most már jó esélye van ennek megszerzésére.
A dobogós helyezések mögött a harmadik Hyundaijal Hayden Paddon, valamint a másik Citroennel Mads Ostberg következik, aki meglepően jól szerepel annak ellenére, hogy a tavalyi év nagy részét már kihagyta és gyakorlatilag egy teszt után ült most be a C3 WRC-be. Mögötte most már közel van a legjobb toyotás Esapekka Lapi, de őt követően elég nagyok a szakadékok – jön Latvala, Suninen, Tanak és Ogier, Evans pedig már a top tízen kívül foglal helyet.
Vasárnap összesen három gyorsasági vár a mezőnyre, közte a power stage-dzsel.
A Svéd Rali állása a harmadik nap előtt:
1. Neuville – Gilsoul, Hyundai, 2:23:23,8
2. Breen – Martin, Citroen, +22,7
3. Mikkelsen – Jaeger, Hyundai, +32,0
4. Paddon – Marshall, Hyundai, +48,6
5. Ostberg – Eriksen, Citroen, +56,8
6. Lappi – Ferm, Toyota, +1:05,8
7. Latvala – Anttila, Toyota, +2:03,3
8. Suninen – Markkula, Ford, +2:20,5
9. Tanak – Jarveoja, Toyota, +3:41,3
10. Ogier – Ingrassia, Ford, +4:24,9