WRC-ből az F1 felé: Rovanpera szakágat vált

Kalle Rovanpera a japán Super Formulában folytatja a Toyota támogatottjaként, a célja pedig a pályaversenyzés csúcsa.

Kalle Rovanpera a 2025-ös szezon végén távozik a rali-világbajnokságból, és helyette a pályaversenyzésben folytatja karrierjét.

A kétszeres rali-világbajnok 2026-ban a Toyota Gazoo Racing támogatásával indul a japán Super Formula bajnokságban, és „a pályaversenyzés legmagasabb szintjét célozza meg” – jelentette be.

A finn hozzátette: 2026-ban Japánban versenyez, de közben szeretne felkészülni arra, hogy 2027-ben az F2-ben álljon rajthoz.

Rovanpera, aki mindössze 20 évesen futamot nyert a WRC-ben, 22 évesen pedig világbajnok lett, tavaly visszalépett a teljes WRC-szezontól, hogy más érdekeltségeinek, köztük a pályaversenyzésnek és a driftelésnek is helyet adjon. Nemrég töltötte be 25. életévét, és úgy érzi, itt az ideje, hogy még nagyobb változást hajtson végre a karrierjében.

Rovanpera még nem versenyzett együléses autókkal, de tavaly novemberben a Red Bull Ringen tesztelte a Red Bull RB8 F1-es autóját (valamint a Formula 4 és a Formula Renault 3.5 gépeit).

„Ez a döntés nem volt könnyű, de már egy ideje gondolkodtam rajta. Miután ennyi idősen már ennyit elértem a raliban, elgondolkodtam, milyen más lehetőségek vannak még előttem, és milyen más kihívásoknak szeretnék megfelelni. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, ez a helyes út, hogy megvalósítsam következő álmaimat és kihívásaimat” – írta hivatalos bejelentésében.

A pályaversenyzés legmagasabb szintje az F1, ahova a Toyota gyári csapata egyre nagyobb szerepvállalással gyűrűzik be a Haason keresztül – mivel Rovanpera még csak 25 esztendős, a márka egyik ikonjaként akár ezt sem lehet kizárni nála a jövőben.

Sőt, ki is mondta: szeretne végigmenni ezen az úton, az F1 a legmagasabb szint, ahova eljutna, de majd meglátja, hogy meddig jut, hogy hogyan alakulnak a dolgai.

Related posts