Neuville idén először nyert, Ogier hibázott, Tanak kiesett, alig négy WRC ért célba a Rali-vb olaszországi futamán.
Igazi túlélőversenyt hozott a WRC olaszországi fordulója, a Szardínia Rali. A rendkívül nehéz pályák amúgy is alaposan megviselték az autók futóművét, ezt pedig tovább fokozta az esős időjárás: iszonyatos dagonya, felhőszakadás nehezítette a résztvevők dolgát.
Ennek megfelelően folyamatosan változott, hogy éppen ki volt nyeregben, és ugyan a verseny nagyobb részében Sebastien Ogier és Esapekka Lappi csatázott a győzelemért, de végül Thierry Neuville első sikerével zárult a hétvége: a Hyundai belga pilótájának kellett a legkevesebb balszerencsével megküzdenie, és mivel egyébként is remek tempót diktált, a baj pedig elkerülte, így végül bő félperces előnnyel zárt az élen.
A Hyundai kettős győzelmet aratott, mert Lappi egy defekt ellenére is behozta másodiknak az i20 Rally1-et, így a csapat idei legsikeresebb versenyét könyvelhette el és komoly lépést tett a Toyotával való harcban.
A dobogó alsó fokára a bajnoki címvédő és egyben listavezető Kalle Rovanpera hozta be a Yarist, mögötte csapattársával, Elfyn Evansszel. A futam nehézségét jól mutatja, hogy csak ez a négy autó ért célba gond nélkül a csúcskategóriában: a Ford totális összeomlást produkálva előbb Pierre-Louis Loubet alatt hibásodott meg, majd a francia hibázott is, majd Ott Tanak alatt is megadta magát a Puma, méghozzá kétszer. Az észt exvilágbajnok türelme a végéhez közelít, és bár a power stage-en visszaállva megmentett négy pontot, de ezzel most már jelentős hátrányba került a pontversenyben.
Ogier is kiesett, méghozzá saját hibájából, ugyanis lecsúszott a lába a fékpedálról (a rajt előtt a sárban szerelték az autót, ez okozta a bajt), és egy kanyarban nem tudott megállni, ő a power stage negyedik helyéért járó két ponttal kerülte el a totális nullázást. A negyedik Yarisszal Takamoto Katsuta is csak a power stage-en szerzett pontot, egyszer ő is hibázott, egyszer pedig technikai gondja adódott, míg Daniel Sordo is kiállt: egyszer saját hibájából már perceket veszített, amjd az utolsó napon motorhiba miatt nem tudott célba vergődni.
A bajnokságban így Rovanpera növelte az előnyét, de Neuville feljött a második helyre, innen folytatja majd a mezőny Kenyában.
Dráma a WRC2-ben
A Ford kálváriája a második számú kategóriában sem maradhatott el: Adrien Fourmaux szenzációs autózást bemutatva a futam nagy részében az élen állt a Fiesta Rally2-vel, és a kezében is volt a biztos győzelem, de az utolsó gyorsaságin, már szinte tét nélkül hibázott, így első hely helyett nullázással zárta a hétvégét. A WRC2 küzdelmeit ezt követően a korábbi világbajnok Andreas Mikkelsen yerte Teemu Suninen és Kajetan Kajetanowicz előtt.
A Szardínia Rali végeredménye:
1. Neuville/Wydaeghe Hyundai
2. Lappi/Ferm Hyundai +33,0
3. Rovanpera/Halttunen Toyota +1:55,3
4. Evans/Martin Toyota +5:20,5
5. Mikkelsen/Eriksen Skoda +9:33,3