Világsztárok tempójára volt képes élete harmadik Eb-futamán Csomós Miklós és Nagy Attila – de pontosan mennyire is voltak gyorsak a Lengyel Ralin?
Nemzetközi szinten is felkapták a fejüket Csomós Miklós és Nagy Attila hétvégi lengyelországi teljesítményére. A magyar páros még csak az ötödik versenyét teljesítette murván az R5-ös Skodával, de a Fafe Rali második napján mutatott parádés tempóra még egy lapáttal képes volt rátenni: a szélvészgyors lengyel pályákon az ERC legszűkebb élmezőnyében autóztak.
A mély nyomok szombaton ugyan sok helyen lassították Mixiéket és rosszabb körülményeket biztosítottak nekik, mint az élről rajtolóknak, de már az első körben is oda tudtak érni az első hat-hét autó közé, második nekifutásra pedig már a top ötben szerepeltek. Vasárnap délelőtt tovább fokozták a tempót, amikor az egyik gyorsaságin három tizedmásodperc választotta el őket a szakaszgyőzelemtől és második-negyedik időket autóztak, amelynek köszönhetően a szombati hátrány ellenére már az abszolút ötödik helyen álltak. A vége sajnos nem sikerült, hiszen egy mély nyom ledobta a Fabiát az útról és egy fa vetett véget a száguldásnak, de a részeredmények meglehetősen impresszívek…
A kiesés pillanatában egyrészt 8,6 másodpercre volt a dobogótól a páros, másrészt azon az aktuális gyorsaságin addig a pontig két másodperccel gyorsabban haladt, mint az előző körben – ez azt jelenti, hogy ha csak ugyanazt a tempót tartották volna a célig, akkor meglett volna az áhított szakaszgyőzelem és minden bizonnyal a dobogóért támadtak volna a hátralévő két pályán.
A belsőkamerás felvételek elemzése során az derült ki, hogy Mixi ráadásul nemcsak a mostani élmenőkkel vette fel a kesztyűt: a hetedik szakaszon egészen addig tartotta a kétszeres Európa-bajnok Alekszej Lukjanuk tavalyi tempóját, amíg el nem értek a neki már kimélyített részig (sőt, minimálisan még az orosznál is gyorsabb volt azon a szakaszrészen, utána a sokkal mélyebb nyomokban már nem), míg a tizedik, kis híján megnyert gyorsaságin a WRC2-es világbajnok és Európa-bajnok, WRC-futamgyőztes Andreas Mikkelsen tavalyi idejénél is gyorsabb volt két másodperccel addig a pontig, ameddig megegyezett a tavalyi és az idei pálya.
Ha mindehhez hozzávesszük, hogy a régebbi fejlesztésű Fabia a Skoda mérnöke szerint kilométerenként több tizedmásodperccel lassabb, mint az élmezőny által használt legújabb Evo Fabiák, akkor kijelenthetjük: Csomós Miklós és Nagy Attila berobbant Európa elitjébe. Nem véletlenül ment oda hozzájuk az idén már két futamot is nyerő, a Hyundai gyári támogatását élvező, ezen a versenyen az élről kieső Nil Solans, hogy Mixi elmeállapotáról érdeklődjön…