Sosem versenyzett még a Vác környéki szakaszokon a Bodolai–Deák páros, akik eddig csak egy futamot teljesítettek a Ford Fiesta Rally2-vel, így minden szempontból tanulniuk kellett a Dunakanyar Ralin.
„Kicsit tartottunk az új helyszíntől, hogy hogyan sikerül feldolgozni a teljesen ismeretlen pályákat, de hát igazából erről szól a rali” – mondta a pilóta.
Bodolaiék végül az ötödik helyre hozták be a Fordot: a futam elején még a harmadik pozícióban is jártak, de végül a tempós pályákon kijött az autó beállításának egyik hibája.
„Sajnos rosszul döntöttem, úgy éreztem, hogy a rövid váltóáttétel lesz a megfelelő, de nem így lett. Nagyon sokat mentünk tiltáson, leszabályozott az autó, és ebből elég sok hátrányt szedtünk össze, gyakorlatilag azokat a másodperceket kaptuk meg, amelyeket mi már alapvetően nem szoktunk megkapni. A kevésbé lobogós pályákon jó időket autóztunk, de ez most ennyire volt elég” – mondta Bodolai, aki kétszer is abszolút negyedik időt produkált.
Vasárnap reggel még nem volt messze a negyedik pozíció, de egy hiba megpecsételte a páros sorsát.
„Az első Nagymaroson az első bal négyben besokalltunk és hetven-nyolcvannal beugrattunk egy bekötőútra. Szerencsére minden néző félre tudott ugrani, nem történt baj, hamar megfordultunk és csak nagyjából tíz másodperc maradt ott, de onnantól olyan hátrányba kerültünk Német Gabiékhoz képest, hogy már nem volt értelme feszíteni. Örülünk, hogy ismét ott vagyunk a legjobb ötben, a bajnokságban megőriztük a negyedik pozíciónkat, és hamarosan megkezdjük a videózást a Mecsek Ralira” – összegzett a pilóta.
Ami pedig a Mecseket illeti: van még teendő addig.
„Az utolsó két-három szakaszon sajnos előjött egy fékproblémánk, amit nem sikerült teljességgel orvosolni, emiatt nem is vagyok egészen nyugodt. Tavaly jót harcoltunk a mecseki pályákon, ott a sötétben pont előttünk kezdett el esni az eső, ami visszavetett minket, de egyébként jó az a verseny, várjuk már.”