A Formula–E-ben szerzett tapasztalatok segítségével hozták létre a DS legújabb koncepcióautóját. Az E-Tense Performance egy korábbi tanulmány továbbfejlesztett változata, amely látványos vonásai mellett különleges teljesítményével is tiszteletet parancsol.
2016-ban egy igazán lenyűgöző járművet mutatott be a DS, melyet a jövő egyik szimbólumaként terveztek meg. Az akkori koncepció az E-Tense nevet kapta, külsejét tekintve kicsit az Audi R8-ra hasonlított, a gyári adatok szerint 4,2 másodperc alatt érte el a 100 km/h-s sebességet, általános hatótávként pedig 310 kilométert adtak meg. Az autóból végül nem lett szériamodell, de bizonyos részletei megjelentek más típusokon, vagyis nem volt hiábavaló a munka.
A DS tényleg komolyan vette a feladatot, amit jól bizonyít, hogy 2022-ben leleplezték az utódot, mely az E-Tense Performance névre hallgat. Mivel a márka a Formula–E sorozatban is jelen van, így az ott megszerzett szaktudást is felhasználták az autó tervezése és fejlesztése során, továbbá a pilóták, Jean-Éric Vergne és Antonio Félix da Costa tapasztalatait is figyelembe vették.
A modell formavilága több dologban is megegyezik az elődével, így például a tetőn végighúzódó borda is megmaradt, de az ajtók és a teljes hátsó rész dizájnja sem változott jelentős mértékben. Ez azonban nem igaz az autó orrára, itt ugyanis szögletesebbé vált a hűtőrács, egyedi módon egyenes vonalakból állnak és LED-csíkkal emelkednek ki a fényszórók, valamint a motorháztetőn is megnőtt a hűtőnyílások száma. Az aerodinamikus sziluettet az interferenciás fényezés kíséri, de szintén figyelemre méltó a háromdimenziós DS-logó.
Ezek az újítások a DS Automobiles jövőbeli elektromos modelljeinek stílusára is utalnak, a gyártó pedig egyfajta laboratóriumként tekint az E-Tense Performance küllemére, hiszen a mérnökök ezzel továbbformálhatták az újgenerációs összetevőket. Az utastér is kifejezetten izgalmasra sikerült, a kormány nagyban hasonló ahhoz, amit a Formula–E autóiban látni, a kagylóülésekkel együtt pedig igazi versenyatmoszférát teremtenek.
A teljesítmény már az öt esztendeje bemutatott jármű esetében is ígéretes volt, az új jövevény viszont azon is túltesz. Az E-Tense Performance ugyanis 600 kW, átszámítva 815 lóerő leadására képes egy 250 és egy 350 kW teljesítményű villanymotor által, melyekkel elvileg két másodperc alatt elérhető a 100 km/h-s sebesség. Az erőforrások mind a négy kereket hajtják, míg a versenypilóták által kipróbált 600 voltos akkumulátorhoz egy kivételesen hatékony visszatápláló rendszer kapcsolódik, ami a lassítások során lép működésbe.
Mivel egy koncepcióautóról van szó, így jó eséllyel ezt sem láthatjuk majd az utakon, ugyanakkor tökéletesen megmutatja, hogyan lehet hasznosítani a versenysport szakértelmét, és miként ültethetők át azok a jövő utcai technológiáiba. Az itt látott megoldások jelenleg egy tanulmány keretein belül jelentek meg, de a következő évek modelljein visszaköszönhetnek ezek a stíluselemek, és az sem elképzelhetetlen, hogy a hajtásláncból is átemelnek majd valamit.