A tisztán elektromos hajtású SUV modelljének első koncepcióját Los Angelesben mutatta be a Hyundai. A Seven az Ioniq modellcsalád harmadik tagja lesz, és a vállalatnál nagy reményeket fűznek a bevezetéséhez.
Az Ioniq akkumulátoros elektromos járművek egyre népesebb kínálata hatékonyan támogatja a Hyundai Motor villamosítási stratégiáját, valamint azon célkitűzését, hogy a vállalat 2045-re elérje a karbonsemlegességet. A Seven ebbe az elképzelésbe illeszkedik. Egy letisztult, de mégis hatalmas SUV-ról beszélünk, amely a 2019-es 45 koncepcióból és a Prophecy sportkocsi tanulmányból is meglehetősen sok részletet tartalmaz.
A frontrész egy vékony LED-fénysort rejt, ami az autó teljes elején végigfut. Alatta két függőleges lámpaív kapott helyet, ami az Ioniq 5-ből már ismerős lehet. A Seven hátulján egy üveglap és egy megvilágított Hyundai-logó emeli ki az újdonság letisztultságát, amit egy ugyancsak széles LED-csík ölel körül.
A Seven alapja a már jól ismert E-GMP platform – 800 V-os rendszerfeszültséggel. A Hyundai állítása szerint a tanulmányautó 10-ről 80%-ra közel tíz perc alatt feltöltődik egy 350 kW-os ultragyors csatlakozási lehetőségen. Hatótávnak 483 kilométert adott meg a gyártó, de a teljesítményről és akkumulátorkapacitásról sajnos nem árult el részleteket.
A tanulmány tágas utastere lounge-os hangulatot áraszt, amelyek a háztartási bútorokat hivatottak mintázni. Méretes tengelytávja és a teljesen lapos padlólemez miatt akkora hely van az autóban, hogy akár táncolni is lehetne benne. Különleges extrának számít, hogy a Seven tetőablakára egy 77 (!!!) col méretű képernyőt építettek, de aki nem szeretne felfelé nézegetni, annak ott a 27 col nagyságú műszerfali egység.
José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója így kommentálta a bemutató alkalmával az újdonságot. „A Seven a Hyundai kreatív vízióját és a technológiai fejlődését demonstrálja. Innovatív belső tere és környezetbarát hajtáslánca, valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi funkciói izgalmas jövőt tárnak fel a Hyundai vásárlói számára.”
A Seven a közeli jövőben már gyártásba is kerülhet. A helye a Hyundai egyre népesebb Ioniq-kínálatában lesz, ezzel segítve, hogy a márka 2045-re karbonsemleges legyen.