A sorozatgyártott autók történetének legerősebb V8-as szívómotorja – milyen könnyű leírni! És mennyire nehéz megvalósítani… Márpedig az új Corvette Z06 tervezői ezzel a reklámszlogennel küldik csatába a legújabb modelljüket.
Nagyjából mindenki arra számított, hogy a Z06-osban az alap-Corvette 6,2 literes motorja kap majd egy pár turbót vagy egy kompresszort, de a gyáriak inkább készítettek egy teljesen új motort, négy vezérműtengellyel, 32 szeleppel, sík főtengellyel, ami elforog percenként 8600-ig.
Az új erőforrás régimódi versenytechnikának tűnik. Nincs rajta feltöltő, sőt, a hengerűrtartalma is kisebb lett: 5,5 literes, azért, hogy a lerövidített lökethossz miatt magasabb fordulatszámon működhessen megbízhatóan. Így is kovácsolt titán hajtókarokra volt szükség, hogy bírja a kiképzést, de a végeredmény 680 lóerő csúcsteljesítmény, amivel a gyáriak szerint ez lesz a legerősebb szériagyártású szívó V8-as, megelőzve az AMG korábbi 6,2 literes, 631 lóerős sportmotorját.
A nagyobb teljesítményhez teljes átdolgozás jár: más lett a futómű, hatékonyabb a fékrendszer, és készült az autóhoz egy elég látványos aerodinamikai csomag is. Az opcionális, Z07 nevű, karbon karosszériaelemeket tartalmazó készlettel az autó tömege is alacsonyabb lehet vagy száz kilogrammal: azzal 1561 kilogrammot nyom. Ebben a kivitelben állítólag 2,6 másodperc alatt is elérhető lesz vele a 96 km/h-s sebesség, amivel tényleg a legjobban gyorsuló benzines sportkocsik közé tartozik majd.
Az igazán érdekes azonban nem is a menetdinamika, hanem az, hogy a Corvette Z06 révén egy eltűnőben levő sportkocsiépítési irányzatba leheltek új életet. A Ferrari a 458-as 2015-ös leváltása óta nem készített hasonló, középre épített szívómotoros élményautót – az újabb gépeiket már turbómotorral építik – a Chevrolet tervezői azonban most találtak rá erre az útra.