Négy gyorsaságit rendeztek az idei Európa-bajnoki szezon második futam első versenynapján, a Liepaja Ralin, méghozzá négy különböző pályán, ami azért fontos, mert a rendkívül poros, laza talajú szakaszokon óriási szerepe volt a takarításnak. Ezzel pedig nagyon pórul járt Herczig Norbert és Ferencz Ramón: a magyar páros a tegnapi kvalifikáción Norbi bevallása szerint elkövetett egy kisebb hibát, amely miatt csak a 14. időt autózta, ami sajnos azt jelentette, hogy ezen a napon a második helyről kellett rajtolnia. Ez nagyon meg is látszott az eredményeken, az utolsó gyorsasági pedig különösen rosszul sikerült, így csak a 20. helyen sikerült célbaérni (28 R5-ös között) – jó negyven másodpercre van a pontszerzés, úgyhogy nagyon kemény hat szakasz vár a srácokra szombaton. Ott már sokkal jobb pozícióból rajtolhatnak majd.
Nikolay Gryazin jó helyről rajtolt és ahogy azt ilyen jellegű pályákon sokszor láttuk már, a Volkswagen Polo is pokolian jól teljesített, az orosz pilóta tempóját pedig természetesen senkinek nem kell bemutatni, így ha nem is nagy különbségekkel, de mind a négy szakaszt megnyerte, mellyel 10,6 másodperces előnyt épített ki, ennyivel zárta az élen ezt a napot. A második helyre a Hyundai gyári versenyzője, Craig Breen jött be, aki a négy szakaszból háromszor is második időt produkált, a dobogó alsó fokán pedig Andreas Mikkelsennek kéne állnia 13,7 másodperces lemaradással – csak hogy a norvég klasszis még délelőtt kikésett egy időellenőrzőt, amiért egy perc büntetést kapott.
Mikkelsen ezzel visszaesett a nyolcadik helyre és reálisan nézve már nincs esélye a dobogóra, annak harmadik helyén ugyanis jelenleg a spanyol Efrén Llarena áll, aki magához képest óriási extrát megy, hiszen nincs sok tapasztalata ilyen pályán, de nagyon hátulról rajtolhatott, ezt pedig kamatoztatni tudta és remek időeredményeket produkálva ott van a szupersztárok között. Egy nap után negyedik az előző futamot megnyerő Alexey Lukjanuk: az Eb-címvédő is a pályatakarítással szenvedett (pedig Herczignél jóval hátrébb rajtolt) és elégedett a tempójával, de Gryazinhoz képest így is 25,5 másodperc a hátránya, míg Llarenától egy másodpercre van.
Jól áll viszont az ERC2-ben ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán, akik négyből három gyorsaságit is megnyertek a Mitsubishivel és 14,8 másodperccel vezetnek egy Suzuki Swift R4-es előtt, a többiek már két percnél nagyobb hátrányt szedtek össze hozzájuk képest – az első futam negatív végkifejlete után remekelnek Érdiék és nagyon rájuk is férne a győzelem.
László Zoltán és Kovács Annamária jelenleg az RC3-as autók között a negyedik helyen áll.
fotó: FIA ERC