Az mrth.hu beszámolója:
Hatodik helyen végzett az Azores Airlines Rallyn a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős, és ezzel első európa-bajnoki versenyükön minden kitűzött célt teljesített a MOL Racing Team párosa. Sőt egy kicsit többet is elértek.
„Utólag bevallom, hogy a legjobb tízbe jutással már elégedett lettem volna, ez a hatodik hely pedig csodálatos eredmény” – összegzett Herczig Norbert a verseny után, ám talán az elért eredménynél is fontosabb, hogy sikerült maradéktalanul végrehajtani az előre eltervezett programot, és rengeteg értékes tapasztalatot gyűjtöttek az Azori-szigeteken. A csütörtök délutántól szombat estig tartó verseny 15 gyorsasági szakaszból állt, amelynek össztávja 207 kilométer volt, ám a pályák a vártnál is nehezebbek voltak.
„A pályabejáráson szembesültünk vele, hogy a gyorsaságikon nagyon sokféle összetételű murvával találkozunk majd, ami ráadásul sok helyen vizes is, mert a szurdokokban és a bokros részeken nem tud felszáradni. Ehhez jött még a köd, és az alacsonyra ereszkedő felhők, így már a pályabejáráskor megértettük, hogy miért mondták a rutinos Eb-s versenyzőtársak, hogy ez a legnehezebb futam az évben” – mondta a pilóta a pályákról.
A csütörtöki második gyorsasági szakaszon egy előttük rajtoló versenyzőtárs balesetet szenvedett így le kellett lassítaniuk, majd nem sokkal ezután egy jobb hátsó defekt miatt lecsúsztak az egyik kanyarban az útról, de hála Istennek az autó nem sérült meg, és a defektes kerék kicserélése után tudták folytatni a versenyt.
„Pénteken is óvatosabban mentünk, igyekeztünk Ramónnal kizárni minden körülményt, és csak arra koncentráltunk, hogy biztonságosan végig menjünk a gyorsaságikon.
Ettől függetlenül a köd az 5.gyorsasági szakaszon megviccelte a fiúkat és egy bal kanyart későn észleltek így nekimentek egy nagyobb falnak. Az autó hátulja elért egy földfalat és keresztbe álltak, majd a szűk pályán nem tudtak megfordulni, így visszafelé kellett autózniuk néhány métert, mire helyes irányba állhattak. Szerencsére a SKODA Fabia R5 kibírta az ütközést, így némi időveszteséggel ugyan, de kiértek a gyorsaságiról, a szervizben pedig hamar rendbe hozták az autót.
A BRR mérnökeinek tanácsára ezen a napon a gumikkal is spóroltunk, hogy a zárónapra minél több új gumink maradjon. A nap végén az addigi tapasztalatok birtokában pontosítottuk az itinert, és bevallom, ekkor már az eredménylistára is ránéztem, és magamban kitűztem egy célt is, ami a nyolcadik és a tizedik hely között volt. A szombati zárónapon sikerült egy szinttel feljebb lépnünk, két gyorsaságin is ötödikek lettünk, a zárószakaszon pedig a negyedik legjobb időt autóztuk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy végül a hatodik helyen értünk célba, ez egy olyan eredmény, amire azt hiszem, joggal lehetünk büszkék. Remek alap ez a folytatáshoz, és arra a rengeteg tapasztalatra is építhetünk, amit ezen a versenyen gyűjtöttünk. Szakmailag fontos számunkra az, hogy látjuk, hol van a különbség köztünk és az előttünk állók közt, hol tudunk még gyorsulni, így kirajzolódott az irány, amit követünk majd a májusi Kanári-szigetek Rallyn.” – értékelt Herczig Norbert, és azt is hozzátette, hogy megható volt elolvasni azt a több száz gratuláló üzenetet, amit a verseny után kaptak.
A Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros első közös versenyén elért hatodik helyére joggal büszke a csapat, a MOL versenyüzemanyagának nagyköveteként sikerült a 34 R5-ös autóból álló európai élmezőnyben az előkelő hatodik helyen végezni. A várakozásokon felüli siker ellenére a cél a következő versenyeken is elsősorban a tapasztalatszerzés lesz, így utaznak majd a május elején következő Kanári-szigeteken rendezett második futamra is.
fotó és forrás: mrth.hu