fotó: Hyundai
Klasszikus automobilokat idéző, időtlen formajegyekkel felvértezett tanulmányautóval rukkolt elő a Hyundai a Genfi Autószalonra, de a modellt a járványhelyzet miatt végül csak az interneten lehetett szemügyre venni.
Az újdonság vonalait a vállalat sajtóközleménye szerint az „Érzéki Sportosság” formatervezési filozófiája ihlette, emellett az autóban az az „Optimista Futurizmus” ölt testet, amely a természet és a technológia, az érzelmek és a praktikum egyensúlyának megteremtésével az emberek és az autók közötti érzelmi kapcsolatot helyezi a középpontba.
Ha a fenti, tökéletesen nyakatekert PR-mondatot sikerül megértenünk, már könnyedén elfogadhatjuk azt az állítást is, hogy a Prophecy új mércét állít az elektromos járművek szegmensében. Az elektromos padlólemez megnyújtott tengelytávja és jellegzetesen rövidebb túlnyúlásai tökéletes arányokkal, ikonikus körvonalakkal ruházzák fel a tanulmányt.
Az így létrejövő új, elektromos architektúra ragyogóan letisztult felületeket és egyszerű tömegeket kínál harmonikus, funkcionális esztétikummal karöltve. A Prophecy külső formatervét az orr és a far között húzódó letisztult, egyszerű, folytonos karaktervonal határozza meg.
A fényszórókba, a hátsó lámpatestekbe és a légterelőbe beépített, pixeles progresszív világítástechnológiában a Hyundai 45 tanulmányautóban felvetett formai jegyek köszönnek vissza.
A tanulmányautó fontos jellemzője a botkormányos kormánymű, amely tágasabb belső helykínálatot teremt, jobban áttekinthetővé teszi a belső teret, valamint ergonomikusabb elhelyezkedést tesz lehetővé. A Prophecy belső terében integrált légtisztító technológia gondoskodik folyamatosan a friss levegőről, mégpedig úgy, hogy egy gigantikus légtisztító működik benne folyamatosan, mely elsődlegesen az utastérbe fújja a friss levegőt, ám ha ott minden rendben van már, akkor a külső térbe engedi azt. Ez a rendszer ráadásul töltés közben is üzemel, így akár otthon a garázs levegője is frissre cserélhető a segítségével.
A Hyundai Motor 44 részben vagy teljesen elektromos típussal bővíti termékkínálatát a közeljövőben. A csoporton belül a Hyundai Motor Company 2025-ig csaknem 50 milliárd eurós beruházással készül támogatni a következő generációs technológiákra irányuló kutatási és fejlesztési tevékenységeket. A várakozások szerint az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművek eladásai ekkorra meghaladják a 670 000 darabot, amivel a Hyundai a világ három legnagyobb villanyautógyártója közé emelkedik. Európában 2020 végére a modellkínálat több mint 75 százaléka elérhető lesz villamosított verzióban; a vállalat célja, hogy az idei év során csaknem 80 000 zéró károsanyag-kibocsátású járművet értékesítsen európai ügyfeleinek.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.