Az Autósport és Formula Magazin készített interjút Mads Ostberggel, akinek idén jó esélye van a WRC2-es világbajnoki címre a Citroennel. Az ő feladata lett az új C3 R5 fejlesztése, tesztelése és egyúttal az éles bevetése is, ez a projekt pedig 2020-ra is megmaradt. Az autó ugyan lassabb, de egyrészt idén az első két futamot rögtön megnyerte és jó esélye van a WRC2-es világbajnoki címre, másrészt élvezi a munkát.
„Nem gondolom, hogy könnyebb vezetni egy R5-ös autót egy WRC után, bár az tény, hogy a nagy sebességhez hozzá vagyok szokva, ebben az értelemben nekem talán egyszerűbb. Ugyanakkor teljesen más az R5-ösöket vezetni, jóval kevesebb a motorerő, kisebb a tempó és főleg az aerodinamika az, ami jelentős eltérést okoz. A WRC-ben jobb a hajtás, jobb a futómű, szélesebb maga az autó és az aero miatt sokkal nagyobb a tapadás. A szabályok is jóval megengedőbbek a futóműgeometria, a fékek és minden egyéb terén, az R5-öst viszont szerintem nagyobb kihívás vezetni, mert sokkal tökéletesebben, pontosabban kell csinálni. Nekem az első év abszolút ennek megtanulásáról, újratanulásáról szólt, most már azért magabiztosabb vagyok az autóban, persze javult is a C3, de nagyon sokat tanultam, eléggé más ez, mint egy WRC.”
De miben léptek előre azzal Citroennel, amely tavaly például Magyarországon is versenyképesnek bizonyult a korábbi gyengébb nemzetközi szereplés után? „Nagy fejlesztéseket eszközöltünk. Igazából a lényeg a futóműgeometria volt és a korábbi problémák kiküszöbölése, főleg a felnik, a fékek és a fékhűtés tekintetében. Sokat léptünk előre, de továbbra is ezek a fő fejlesztési pontok, az első futóművet akarjuk javítani, a fékekkel is van még munka, illetve az aerodinamikán is dolgozunk.”