Sok minden történt a Mexikó Rali második teljes versenynapján, de a címvédő jött ki mindebből a legjobban.
Kezdődött mindjárt azzal, hogy a harmadik helyen álló Ott Tanak motorhiba miatt kiállt a szombati napról, így gyakorlatilag öt olyan WRC maradt, akinek nem volt még komoly problémája és ami még ennél is nagyobb szó, az az, hogy Sebastien Loeb vette át a vezetést. A visszatérő legenda mindjárt a napi első gyorsaságit megnyerte és a délelőtti kör végéig meg is őrizte az előnyét a sarkát taposó Sordo, Ogier és Meeke előtt, Mikkelsen már tisztes távolból figyelte az eseményeket, míg a több problémával is bajlódó Neuville négy perces hátrányban volt a hatodik helyen.
A délutáni kör első szakasza aztán újabb fordulatot hozott, Loeb és Sordo is defektet kapott egy, az út közepére kifordított szikla miatt, a francia megállt kicserélni, a spanyolnak erre nem volt szüksége, így ő csak fél percet vesztett, míg a kilencszeres világbajnok több mint kettőt, ezzel minden esélye elszállt a győzelemre, sőt, a dobogóra is. A vezetést Ogier vette át alig négy másodperccel Meeke előtt, de a címvédő a hátralévő szakaszokon könyörtelennek bizonyult és a nap végére bő félperces előnyt autózott ki újabb hibát elkövető (megpördülő) riválisával szemben, így karnyújtásnyira került a futam megnyerésétől.
A vasárnapi három szakaszt megelőzően tehát Ogier már 35,9 másodperccel vezet Meeke és 46,8 másodperccel Sordo előtt, a negyedik helyen 1:28,4 másodperccel lemaradva autózik Mikkelsen, Loeb 2:19,7-re, Neuville pedig 4:44,6-ra van, míg a hetedik már Pontus Tidemand az R5-ös Skodával, közel tíz perces lemaradásban. Tehát ha nem történik semmi váratlan fordulat, defekt vagy technikai hiba, akkor maximum a második helyért és a power stage pontokért lehet harc, illetve Jari-Matti Latvalának még ötven másodpercet kellene ledolgoznia egy R5-ös autóval szemben, hogy a kilencedikről a nyolcadik helyre lépjen előre.
fotó: M-Sport