Csütörtök este, sötétben vette kezdetét az idei WRC-szezon, a Monte-Carlo Rali hagyományos pályáival. Az első gyorsasági nem okozott különösebb gondot a mezőnynek, a legtöbben azt mondták, hogy talán ez volt a hétvége legegyszerűbb szakasza – a legjobb időt a Toyotánál debütáló Sebastien Ogier futotta, de két másodpercen belül volt hozzá a Hyundaihoz igazoló Ott Tanak, illetve a másik Toyotával Elfyn Evans is. A kicsit más gumitaktikán lévő Thierry Neuville 6,4-et kapott már, a többiek pedig nem fértek be tízen belülre – érdekesség, hogy a pályafutása első WRC-s vb-futamát teljesítő Kalle Rovanpera az ötödik időt hozta össze, megelőzte a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeböt.
A második pálya aztán már feladta a leckét, mindenki komoly kihívásokról és nehezen olvasható útviszonyokról számolt be, ebből pedig Neuville jött ki legjobban: a belga jól taktikázott és 25,5 másodpercet osztott ki a komplett mezőnynek. A második Ogier lett, a harmadik-negyedik helyen megint szinte egált futott Tanak és Evans, az ötödik Loeb pedig már 46,5 másodperces lemaradással ért célba, Neuville nagyon kilógott felfelé.
Két éjszakai gyorsasági után tehát a belga vezet 19,1 másodperccel Ogier előtt, Tanak 25,1-re, Evans 25,4-re van, az ötödik helyen pedig Loeb következik, aki még befér egy perc alá. A nap nagy vesztese az M-Sport, hiszen a csapat mindhárom autója túlmelegedő motorral ért célba már az első szakaszon, aztán a másodikat már csak Esapekka Lappi élte túl, Teemu Suninen és Gus Greensmith viszont pórul járt – előbbi ki is esett, marad neki a szuperrali, utóbbi viszont még megy, csak már közel három perc a hátránya.
A WRC2 mezőnyében Citroen 1-2-ről tudunk beszámolni, Eric Camilli és Mads Ostberg áll az első két helyen, majd jön két Hyundai – a legjobb Skoda csak hatodik, a legjobb VW-vel Oliver Solberg csak tizedik, a legjobb Forddal pedig Yates csak a tizenötödik a jelenleg 31 autóból álló mezőnyben.
Folytatás péntek-szombat-vasárnap, ma 8:36-os kezdéssel hat gyorsasági vár a résztvevőkre.