Mexikóban visszatér a rali-világbajnokságra a sportág legendája, a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb – a sorozat hivatalos oldala készített vele interjút.
“Mexikóban, Korzikán és Katalóniában fogok indulni. Azért választottam ezeket a futamokat, mert először is a WRX versenynaptárához kellett igazodni, Franciaországban természetesen szerettem volna indulni, Mexikó pedig azért, mert a murvás versenyek közül ez illett a legjobban a képbe” – beszélt a futamválasztásáról Loeb.
“Nagyon várom már, hogy mehessek, izgalmas egy ilyen autóval odaállni a rajthoz. Másrészt viszont tudom, hogy nehéz lesz, mert hat év telt el azóta, hogy utoljára versenyeztem Mexikóban, ami más ahhoz képest, mintha minden évben végigmennék ugyanazokon a szakaszokon. Valószínűleg nehéz lesz elkapni a ritmust, de megpróbálok úgy menni, ahogy érzem, aztán meglátjuk.”
És hogy mit vár magától a három versenyen?”Nagyon nehéz megmondani, hogy mire számíthatok. Azt tudom, hogy a tapasztalatot tekintve hátrányban vagyok, nem ismerem úgy a pályákat, az autót és murván is nagyon régen mentem már. Azt remélem, hogy aszfalton így is el tudunk csenni egy jó eredményt, de a murváról fogalmam sincs.”
Loeb pár szóval azért a C3 WRC-t is jellemezte, hiszen az autóval sok gondja volt a csapatnak tavaly. “Elég trükkösnek találtam az autót a gyors kanyarokban, ott nehéz volt érezni a tapadást. Száraz aszfalton tökéletesen viselkedett, de csúszósabb körülmények között már nehezebb volt a helyzet.”
Végül Sebastien Ogier is szóba került, hiszen az M-Sport versenyzője Loeb nagy ellenfele volt még 2011-ben, amikor csapattársak voltak a Citroennél – Loeb akkor már a visszavonulás kapujában állt, Ogier pedig első gyári évét teljesítette. Azóta csak Ogier nyert világbajnoki címet, már ötnél tart és egyedül Loeb előzi meg őt az örökranglistákon – utóbbitól megkérdezték, hogy honfitársa vajon elérheti-e az ő kilenc vb-címét.
“Nehéz megmondani, kicsit még korai. Jó úton jár, tökéletes munkát végez. Hasonlóságok vannak közöttünk, mindketten franciák vagyunk, ugyanaz a nevünk, ugyanolyan itinert használunk és dominálja a bajnokságot. Tavaly szerintem nem volt neki olyan könnyű dolga, nem mindig volt az övé a legjobb autó, de kezelni tudta, ő volt az okosabb pilóta és mindig pontokat szerzett.”