A WRC jövőjével kapcsolatban is tett bejelentéseket a Motorsport Világtanács. A jövőben megszűnik a WRC2 és WRC2 Pro különválasztása, a WRC2-ben mindenkinek vállalnia kell, hogy rajthoz áll nyolc futamon, csak így nevezhet a bajnokságba és ebből a nyolcből hat vagy hét európai verseny lesz – ezen felül kötelezően el kell indulni két nem európai futamon is, de ezeket az FIA fogja kijelölni, hogy ne “bújjanak el” egymás elől a versenyzők és ne a minél kisebb mezőnyt keressék majd, hanem egymással csatázzanak.
A kategóriák:
Rali1: A 2017 utáni WRC-k
Rali2: Ez az R5-ös autók kategóriája
Rali3: Új kategória, melyben a tervek szerint a jelenlegi R2-es autók összkerékhajtású változatai szerepelnek. A célja az, hogy olcsóbb megoldást kínáljon azoknak, akik szeretnének összkerekes autóval versenyezni, de csak egy-két futamra van pénzük és nincs kapacitásuk egy R5-ös szezonra. Az FIA tervei szerint ennek az autónak az ára mindenképpen 35 millió forint alatt kell lennie.
Rali4: Ez a jelenlegi R2-es kategória bajnoksága, maximum 25 millió forintos autókkal.
Rali5: A jelenlegi R1-es autók kategóriája, amelyből igazából csak a Ford Fiestát ismerjük. Egyliteres turbós, 150 lóerő körüli motorok, nagyrészt széria technológia, széria fékek, de szekvenciális váltó és versenyre tervezett futómű, mindenképpen 15 millió forint alatti vételi árral.