Ózdon is ott volt a Lada 2101-gyel előfutóként, méghozzá „egynullásként” Becskei Miklós „Bendegúz”, az Inter Europe Team pilótája – szerinte így sokkal nyugodtabban lehet autózni, mintha a mezőnyben, versenyzőként állna rajthoz.
„Időre autóztunk már éppen eleget régebben, mentem navigátorként és pilótaként is. Előfutóként nem kell idegeskedni semmi miatt. Az adrenalin így is megvan, de nincs az a feszültség, hogy mi lesz, ha késünk, mi van az autóval, stb.” – magyarázta Becskei.
„Nagyjából tíz évet versenyeztem időre, aztán most már nyolc-kilenc éve megyek előfutóként. Egyszer volt egy ilyen lehetőség, kipróbáltam, megtetszett. Én mindig úgy megyek, hogy elöl nyári, hátul téli gumi jól felfújva, hadd csússzon, az a lényeg. Magunkat is szórakoztatjuk, és úgy tűnik, hogy a nézőket is, mert elég jól meg szoktak mozdulni, amikor jövünk…” – tette hozzá.
A feladat persze nemcsak az, hogy csúszkáljanak. „Az előfutótól azt várják, hogy ellenőrizze le a pályát, a nézőket, volt már nekem is, hogy szólni kellett valami miatt, de azt is várják, hogy mutassuk meg a nézőnek azt, hogy a versenyautók hogyan fognak elfordulni. Lássák, hogy mi veszélyes, hova lehet beesni, hova nem szabad állni.”
A lehetőség egyébként adott a tényleges versenyzésre is, de nem ez a cél. „Az autónk és a felszerelésünk is teljesen homológ, ha azt hozza a szükség, akkor bármikor tudunk menni a mezőnyben is. Ahhoz viszont ragaszkodom, hogy ha erre kerül a sor, akkor is csak téli gumival, élvezetre, a nézőknek…”
És hogy melyik a kedvenc pályája előfutóként? „Nincs ilyen, a lényeg, hogy csúszszon…”