Eddig a Skoda és a Ford uralta ezt a kategóriát a nemzeti bajnokságokban, az ERC-n és a WRC2-ben is, de a Hyundai azt tervezi, hogy minimum eléri a két rivális szintjét – komoly fejlesztési csomag “élesedik” márciustól.
Ugyan már közel két éve homológ a Hyundai i20 R5-ös változata, de igazi áttörést nem ért el vele a gyártó, ebben a kategóriában továbbra is a Skoda Fabia és a Ford Fiesta az “irányadó” – a Peugeot-nak és a Citroennek sem terem sok babér ezek mellett, de a Hyundai sem büszkélkedhet nagy eredményekkel. Idén tovább bővül a paletta, hiszen érkezik a már nagyon várt VW Polo R5, de a tervek szerint beszáll a Proton és a Citroen is új autóval jelentkezik.
Persze a Hyundai sem áll le: egy nagyon komoly fejlesztési csomaggal igyekszik versenyképessé és vonzóbbá tenni az i20-ast, ez pedig már márciustól homológ és az idei szezonra mindenki megveheti. Ez több részből áll, egyrészt a motorvezérlést alakították át úgy, hogy izmosabb és autózhatóbb legyen az erőforrás, másrészt jelentősen fejlesztettek a futóművön és a hajtáshoz is hozzányúltak.
“Ez az eddigi legfontosabb fejlesztési csomagunk az autóhoz” – mondta róla a csapat részéről Andrea Adamo. Várjuk!
fotó: Hyundai Motorsport