Komoly sportszerűtlenséggel vádolja a rivális csapatot a Citroen világbajnok pilótája – az egyik részét még el tudja fogadni, a másikat viszont nem. Az egyik Hyundai-pilóta nem teljesítette a kérést.
A szabályok adta minden lehetőséget kihasználta Andrea Adamo, a Hyundai csapatvezetője a hétvégi WRC-futamon, Portugáliában. A csapat két pilótája, Dani Sordo és Sebastien Loeb az abszolút pontokért zajló érdemi küzdelemből már pénteken kiesett technikai hiba miatt, Adamo azonban arra utasította őket, hogy szombaton és vasárnap szándékosan késsenek a rajtidejükhöz képest, ezzel szedjenek be büntetéseket és rajtoljanak Sebastien Ogier, illetve csapattársuk, Thierry Neuville között – ezzel az volt a cél, hogy Neuville előtt tisztább legyen a pálya, jobb legyen a vb-címért hajtó hyundaios pilóta tapadása.
Ezzel kapcsolatban Ogier emelte fel a hangját – pontosabban nem egészen emiatt, hiszen hasonló, a sportszerűség határát súroló csapatutasításokból ő is jött ki jól az előző két évben az M-Sportnál. Neki azonban ennél komolyabb dologról is tudomása volt…
“Ma szerencsések vagyunk, vagy megköszönhetjük a dolgot egy embernek, Dani Sordónak (a Hyundai pilótájának), mert még több taktikai döntésről volt szó, de Sordo visszautasította ezt. Információt kaptam (nem a pilótáktól, megvannak a forrásaim), hogy ez a nagyszerű úriember, Andre Adamo megkérte Sordót, hogy álljon meg a szakaszon, majd induljon el Kris Meeke előtt” – nyilatkozta a sajtótájékoztatón Ogier. Ennek az lett volna az értelme, hogy Meeke (aki éppen Neuville előtt volt az abszolút értékelésben) nagyobb porban versenyezzen és ne lásson jól, emiatt lassabban tudjon csak haladni…
Ogier azt is tudni véli, hogy az volt a Hyundai terve, hogy Sordo egy vasárnapi szakaszon szépen húzódjon félre, hogy Neuville por nélkül, de már letakarított szakaszon mehessen végig, majd induljon újra, méghozzá éppen Meeke előtt, hogy őt viszont zavarja. Adamo az Autosport kérdésére annyit reagált, hogy nem kíván válaszolni ezekre az “alacsony szintű” vádaskodásra.
A dolog érdekessége, hogy az előző két évben a rajtsorrenddel és a már csak szuperralizó csapattársak ide-oda rakosgatásával szerzett előnyök sokat hoztak Ogier konyhájára, Neuville pedig éppen azt nehezményezte az előző szezon végén, hogy neki nincs ilyen segítsége – és Adamo (tavaly év végi) kinevezése után el is mondta, hogy mostantól biztosan másképp lesz…
fotó: Szabó Attila
[…] arról beszámoltunk, Sebastien Ogier “leleplezte” a Hyundai portugáliai stratégiáját, ami már-már a […]